Dnes je piatok, 10.apríl 2020, meniny má: Igor
Čas čítania
4 minutes
Zatiaľ prečítané

20 spôsobov, ako posilniť imunitu

marec 20, 2020 - 07:00
Cítite sa unavení, slabí a trpíte častými infekciami? Možno práve vy trpíte nedostatočnou imunitou. Zabojujte s nami o jej záchranu!

1. VYHÝBAJTE SA JEDNODUCHÝM CUKROM A KONZERVANTOM

Konzumácia bieleho cukru potláča tvorbu buniek imunitného systému. Telo sa tak nedokáže dostatočne brániť proti baktériám a vírusom. Iba dva veľké sladené nápoje stačia na to, aby výrazne znížili schopnosť bielych krviniek ničiť baktérie. Vyhýbajte sa aj konzumácii konzervovaných výrobkov a potravín s umelými aditívami, obmedzte rafinované oleje a margaríny, hotové omáčky a obilninové výrobky s vysokým glykemickým indexom.
 

2. OBMEDZE STRES

Chronický stres je veľkým „pomocníkom“ pri ničení imunity. Hormóny kortizol a adrenalín, ktoré sa do krvi vylučujú počas stresových situácií, totiž výrazne potláčajú imunitný systém. Ak máte problémy uvoľniť sa, odporúčame skúsiť jogu alebo meditácie.
 

3. JEDZTE JAPONSKÉ HUBY

Enoki, shitake, reishi alebo hliva ustricová vďaka vysokém podielu antioxidantov a betaglukánu naštartujú vašu imunitu.
 

4. CHRUMKAJTE ZELENÉ LISTY

Nielenže sú chutné a v surovom stave chrumkavé, ale sú mimoriadne dôležité pre zdravie. Hlávková kapusta, kel, mangold, brokolica, všetky podporujú správne fungovanie pečene, ktorá zodpovedá za vyplavovanie toxínov z tela.
 

5. UŽÍVAJTE OREGANOVÝ OLEJ

Tento mimoriadne vzácny a voňavý olej pôsobí v tele ako zabijak škodlivých baktérií vo vašom zažívacom ústrojenstve. Doprajte si 200 mg oreganového oleja 3x denne a budete zdraví ako rybičky.
 

6. HÝBTE SA

Môžete sa stravovať superzdravo, ak ale budete iba stále sedieť za počítačom, vaše telo vám to spočíta. pohyb stimuluje lymfatický systém, zvyšuje prekrvenie organizmu a tvorbu leukocytov. Stačí 30 minút prechádzky denne a vaše telo sa vám odvďačí!
 

7. DOPRAJTE SI DOSTATOK SPÁNKU

Špecialisti z univerzity v Chicagu pri testovaní zistili, že ak človek spí menej ako štyri hodiny denne, po zaočkovaní produkuje o polovicu menej protilátok ako ten, kto spí šesť a viac hodín. Podobne ako stres aj nespavosť môže podporovať v tele zápalové procesy a zvyšuje hladinu kortizolu. Aby ste podporili svoj imunitný systém, je potrebné, aby ste spali 7 - 9 hodín denne.
 

8. SCHUDNITE

Nadváha neškodí iba vášmu srdcu a neprispieva len ku vzniku rakoviny či cukrovky. Priveľa tukových buniek podporuje zápalové procesy v tele. Ak zápaly pretrvávajú dlhšiu dobu, vedie to k poškodeniu tkanív, a tým k oslabeniu imunity. Preto je dôležité ostať fit.
 

9. OBKLOPUJTE SA PRIATEĽMI

Niekoľko štúdií nezávisle od seba potvrdilo, že ľudia, ktorí sa často stretávajú so svojimi priateľmi, majú lepšiu imunitu ako samotári.
 

10. ZJEDZTE JEDNO AVOKÁDO DENNE

Esenciálne aminokyseliny, antioxidanty a zdravé tuky obsiahnuté v avokáde pomáhajú stabilizovať hladinu hormónov, podporujú správnu funkciu nadobličiek a imunitný systém.
 

11. LIEČTE SA ZÁZVOROM

Zázrak menom zázvor je mimoriadne uznávaný v ajurvédskej medicíne. Prehrieva telo a pomáha vyplavovať toxíny z pľúc a dutín. Zázvor takisto prečisťuje lymfatický systém, ktorá má v tele funkciu podobnú „kanalizácii.“
 

12. SMEJTE SA

Smiech potláča symptómy dlhodobého stresu a zároveň funguje ako analgetikum a zvyšuje produkciu lymfocytov, ktoré bojujú proti nádorovým bunkám a infekciám. A ak aj nie je práve dôvod na smiech, skúste sa aspoň usmievať. Úsmev, hoci aj silený, pomáha imunite.
 

13. UŽÍVAJTE SPIRULINU

Táto modro-zelená riasa patrí k takzvaným superpotravinám vďaka mnohonásobným pozitívnym účinkom na ľudský organizmus. Stimuluje imunitu, pôsobí proti rakovine, je bohatá na železo a selén a dopĺňa ribonukleovú kyselinu v mozgu, čím podporuje jeho činnosť.
 

14. JEDZTE DENNE CEREÁLIE

Stačí miska cereálií denne a vaše telo dostane dostatok vlákniny, ktorá dokáže eliminovať „zlý“ cholesterol v krvi. Občas skúste miesto ovsených vločiek napríklad pohánku, pšeno, amaranth či quinou.
 
 

15. OCHUCUJTE CESNAKOM

V surovom stave pôsobí antibakteriálne , antiviroticky a obsahuje veľké množstvo antioxidantov.
 

16. DOPOJTE SA ANTIOXIDANTMI

Pre imunitu je mimoriadne dôležité, aby váš jedálniček obsahoval čo najviac surovej stravy bohatej na antioxidanty. Tie totiž neutralizujú voľné radikály, znižujú riziko srdcovo-cievnych chorôb, rakoviny a iných degeneratívych ochorení. Najdôležitejšími antioxidantmi sú vitamín C, betakarotén a zinok. Tieto sa najviac vyskytujú v citrusových plodoch, bobuľovitom ovocí, hrozne, kivi, jablkách, zimnej kapuste, cibuli, špenáte či v sladkých zemiakoch. Najviac zinku obsahuje červené mäso, kuracie mäso, ryby, vajcia, strukoviny, slnečnicové a tekvicové jadierka. 
 

17. UŽÍVAJTE IS6

Za týmto záhadne vyzerajúcim názvom sa skrýva revolučný, mimoriadne účinný a hlavne komplexný dopolnok výživy na posilnenie imunity. Obsahuje skupinu bioflavonoidov – lykopén, luteín a OPC (látky s antioxidačným účinkom), betaglukán a chlorofylín (, látku, ktorá sa priamo podieľa na imunitných mechanizmoch a na procesoch hojenia). Tieto látky sú všeobecne veľmi vstrebateľné, keďže sa v prírod  bežne vyskytujú v hubách, v zelenine, paradajkách, v čučoriedkach či vo viniči hroznorodom. IS6 neobsahuje zložky živočíšneho pôvodu, takže je vhodný aj pre vegetariánov. 
 

18. NEZABÚDAJME N OMEGA-3 MASTNÁ KYSELINY

Nájdete ich v olejnatých druhoch rýb, ako je losos, makrela, pstruh, sleď, sardinka a v orechoch.
 

19. ODKYSLITE SA

Čím viac zásadotvorných potravín obsahuje vaše menu, tým lepšie pre váš imunitný systém. Zásadotvorné typy zeleniny a ovocia majú antioxidačný a protizápalový účinok. Sú to napríklad tieto: špenát, morské riasy, výrazne zafarbené ovocie, figy, hrozienka či avokádo. Pri odkyslení okrem vhodnej stravy pomáha aj dostatočné pitie alkalickej vody (s pH 9 až 11).
 

20. DAJTE BUNKÁM VÝŽIVU

Počuli ste už o látke menom karnozín? Vo vedeckých kruhoch ju familiárne prezývajú aj „mitochondriálna potrava.“ Karnozín sa bežne nachádza aj vo vašom tele – v mozgu, srdci a svalovom tkanive, ale s pribúdajúcim vekom ho postupne ubúda. Vtedy ho treba doplniť v tabletách. Má širokospektrálne účinky – okrem posilnenia imunity zlepšuje napríklad hojenie rán, má regeneračné, antioxidačné účinky a pomáha z organizmu odbúravať škodlivé produkty metabolizmu. navyše obnovuje aj kolagén v pleti, vďaka čomu je pokožka elastickejšia, a opravuje poškodenia, ktoré sa objavili v dôsledku starnutia.
 

- - Inzercia - -