Dnes je utorok, 18.september 2018, meniny má: Eugénia
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

Rozbiehate vlastný e-shop? Na toto si dajte pozor!

august 26, 2016 - 17:28
Moderné technológie, naša zaneprázdnenosť (a často aj lenivosť) dávajú zelenú internetovým obchodom. Veď čo môže byť pohodlnejšie, ako nakupovať bez toho, aby ste sa museli zdvihnúť s postele alebo vstať od stola?

Podnikaniu na internete sa medze nekladú, no ak chcete byť v tomto biznise úspešnými, mali by ste dať na rady odborníkov. Keďže je konkurencia zo dňa na deň silnejšia, prežijú len tí najsilnejší – alebo – najpripravenejší.

Základom úspechu internetového obchodu je nielen kvalitná ponuka tovaru, ale i dobre vyzerajúca a technologicky dokonalá stránka. Určite by ste nemali zabúdať na fakt, že ľudia čoraz viac využívajú na surfovanie mobil či tablet, takže responzívny dizajn je základom. „Mnohé webstránky boli, no a žiaľ – ešte aj sú - na menších displejoch mobilov a tabletov prakticky nepoužiteľné. To, čo vyzerá dobre na veľkom monitore nikdy v mobile nebude rovnaké. Dôležité je preto zjednodušovať, či už samotný dizajn stránky, ale i štruktúru menu. Jednoduchá a jasná štruktúra v kombinácii s veľkými plochami pre navigáciu dotykom, uľahčí návštevníkom nielen prezeranie obsahu, ale i samotný nákup,“ vysvetľuje Patrik Illith z DREZZIO.

Skôr než sa teda pustíte do tvorby vášho internetového obchodu, nakreslite si ho na papier. Ak sa v ňom viete jednoducho orientovať, vyhrali ste. Myslite na výber vhodných obrázkov, no dbajte na ich veľkosť. Nikoho totiž nebaví čakať niekoľko minút na načítanie fotografie či videa. „Na optimalizáciu obrázkov a videí je už dnes množstvo programov a väčšina z nich je zadarmo, takže nie je problém si vybrať presne ten, ktorý vám sadne,“ dodáva Patrik.

Dôraz treba klásť aj na samotný výber farieb a celkovú grafiku stránky. Určite by ste nemali kombinovať nekombinovateľné a ísť do extrémov. Aj v tomto prípade platí to isté, čo v móde – menej je vždy viac. Jednoduchý a čistý dizajn stránky nechá vyniknúť kvalitne nafotené produktové fotografie. Rovnako by ste nemali experimentovať ani v prípade funkčných prvkov, ale staviť na istotu. Vedeli ste, že tlačidlo “Pridať do košíka” v oranžovej farbe vzbudzuje u ľudí viac túžbu nakupovať ako keď je klasicky čierne?

Keď už máte svoj obchod pripravený, je čas na kvalitné promo. Netreba investovať tisíce do reklamnej kampane, na štart vám postačia sociálne siete. Nielen Facebook, ale aj Instagram podporuje funkciu biznis profilu. Premyslite si stratégiu, starostlivo vyberte fotografie, ktoré budete pridávať a – úspech už príde sám.

- - Inzercia - -