Dnes je štvrtok, 14.december 2017, meniny má: Branislava, Bronislava
Čas čítania
6 minutes
Zatiaľ prečítané

/ukončené/ Súťaž: Francúzske zdravie na Slovensku

máj 12, 2017 - 10:00
Spoločnosť Pierre Fabre nie je našim čitateľkám neznáma. Oceňujeme na nej najmä prepojenie zdravia a krásy, keďže Francúzi sú svetovo uznávaní odborníci na pestovanú a zdravú pleť. Zaujímavý a podnetný rozhovor vznikol s Ericom Ducournauom, generálnym riaditeľom spoločnosti Pierre Fabre Dermo-Cosmétique, ktorý osobne navštevuje jednotlivé pobočky na celom svete. Nedávno bol v Prahe a Slovenka pri tom nechýbala.

Dôkladný výskum a vývoj je základným kameňom pôsobenia spoločnosti Pierre Fabre, každý nový liek či výrobok sa dostáva do praxe až po overených klinických skúškach a štúdiách. V rámci spoločnosti vediete oblasť dermatológie, preto sa zamerajme na  priority výskumu a vývoja v tomto odvetví.

V poslednom období  sme sa sústredili na pediatrickú dermatológiu a zaznamenali sme významný úspech v celosvetovom meradle: momentálne výrazne rezonuje najnovší výsledok výskumu – náš liek proti hemagiómu. Som hrdý, že sme uviedli na trh liek proti hemagiómu u dojčiat. V dermokozmetike sa sústreďujeme predovšetkým na atopické ekzémy, čo je veľmi rozšírené ochorenie aj v strednej Európe, a tiež na akné, ktoré trápi azda celý svet. Intenzívnejšie chceme bojovať proti vypadávaniu vlasov. Dovolím si tvrdiť, že v tomto sme veľmi silní v Európe, no predovšetkým v Južnej Amerike. Čoraz vážnejšou témou je ochrana proti slnečnému žiareniu – prvý krok v ochrane proti rakovine kože. Obava, že rakoviny kože bude výrazne pribúdať, nás núti vkladať do boja proti nej tiež veľa prostriedkov. Vždy sa usilujeme spoznať lokálne problémy danej krajiny, kde pôsobíme, sústrediť sa na to, čo potrebuje tamojšia populácia. Nie je to jednoduché, no vidíme v tom veľkú výhodu. Až  sedemdesiat percent obratu pokrývame mimo Francúzska, preto je poznanie konkrétnych problémov nevyhnutnou súčasťou nášho úspechu a spokojnosti každého pacienta či klienta.

Až s príchodom spoločnosti Pierre Fabre na náš trh spoznávame pojem dermokozmetika. Je veľmi úzko spätý s kozmetikou, no má isté dôležité špecifiká. Aký je rozdiel oproti iným kozmetickým prípravkom, ktoré tiež deklarujú, že vychádzajú z lekárskych poznatkov a predávajú sa v lekárňach?

To nie je jednoduchá otázka. Vrátim sa o nejaký čas späť, približne do 60. rokov minulého storočia, keď pán Fabre začínal s dermokozmetikou. Pracoval v malej lekárni v mestečku Castres na juhu Francúzska a prichádzali k nemu pacienti s predpísaným liekom od lekára. Všimol si však, že keď dobrali lieky, často nemali ďalšiu alternatívu nasledujúcej starostlivosti, aby mohli ďalej zmierňovať a odstraňovať pretrvávajúce symptómy –  napr. suchú pokožku a podobne. Jediným riešením bolo poslať ich do vedľajšej drogérie či parfumérie, kde našli luxusné výrobky známych značiek... Pierre Fabre síce proti nim nič nemal, ale chcel ponúkať produkty prispôsobené potrebám pacientov. A tak sa vlastne začal úspešný príbeh jeho dermokozmetiky.

Generálny riaditeľ Pierre Fabre Eric Ducournauom 

screen_shot_2017-05-11_at_10.33.06_am.png

Foto: 
archív Pierre Fabre Dermo-Cosmétique

Čím sú teda produkty spoločnosti Pierre Fabre iné?

Naše dermokozmetické výrobky sa od klasických kozmetických výrobkov odlišujú troma základnými kritériami. Prvým je, že vždy vychádzame z potrieb miestnej populácie. Nová aktívna látka sa stáva súčasťou výrobku na základe nášho výskumu, výrobky nepúšťame na trh bez klinických a odborných štúdií. Tu by som vyzdvihol veľmi dôležitú edukáciu a komunikáciu s pacientom, resp. so spotrebiteľom, lebo nie vždy vie čítať vysoko odborné štúdie a články v prestížnych dermatologických periodikách. Ďalším kritériom sú návštevy našich odborníkov u lekárov, ktorým vysvetľujeme, v čom sú pozitíva, silné stránky a prednosti našich produktov. Vyzdvihnem predovšetkým klinicky potvrdenú účinnosť. Ďalším kritériom a zárukou kvality je skutočnosť, že naše produkty predávame výlučne v lekárňach, ručíme za ich absolútnu bezpečnosť, čo aj spotrebitelia, nakupujúci v lekárňach, očakávajú.

Znamená to, že k výrobe dermokozmetiky pristupujete ako k liekom?

Áno, a nielen k výrobe, ale aj k vývoju a potom distribúcii. Sme jediná spoločnosť, ktorá je farmaceutická a zároveň vyrába aj kozmetické produkty. Pri výrobe liekov sa dodržiavajú  veľmi prísne normy, našim prípravkom garantujeme nielen bezpečnosť, ale aj účinnosť. V tom je ďalší rozdiel oproti iným prípravkom – bežný kozmetický prípravok musí byť bezpečný, no nemusí vykazovať účinnosť. Ak však spoločnosť Pierre Fabre Dermo-Cosmétique napríklad tvrdí, že ak jej prípravok bojuje s akné, tak je to podložené klinickou štúdiou, ktorá sa v mnohých prípadoch podobá klinickej štúdii pri liekoch.

Vyzdvihujete význam vzdelávania zákazníkov, pôsobenie odborných poradcov aj v lekárňach. Akú máte spätnú väzbu?

Toto je ďalší pilier, ktorým sa zásadne odlišujeme. V tých krajinách, kde začneme ponúkať a predávať svoje produkty, vždy robíme školenia pre lekárnikov a ďalší personál lekární. Do  lekární vysielame našich vyškolených odborných pracovníkov, priamo tam poskytujú  poradenstvo s cieľom zabezpečiť, aby každý zákazník vedel, čo kupuje, a bol spokojný.  Každé štyri roky usporadúvame interný kongres pre dermatológiu, tam predstavíme zásadné novinky vo vývoji a výskume za posledné obdobie. Tu sa veľa hovorí aj o tom, ako je dôležité poznať lokálne potreby a špecifiká.

Spomínate dôležitosť reflektovať požiadavky klientov konkrétneho trhu. Vnímate nejaké špecifiká slovenského, resp. českého trhu?

Najskôr musím povedať, že slovenskí a českí odborníci v oblasti dermatológie patria k svetovej špičke. Spomeniem napríklad pani profesorku Janu Herzogovú, ktorá v rokoch  2012 až 2016 pracovala ako predsedníčka Európskej asociácie dermatovenerológie, čo bolo prestížne uznanie kvalít česko-slovenskej dermatológie. Aj preto sú slovenský a český trh pre nás veľmi dôležité. Ak mám byť konkrétny, na Slovensku sú najžiadanejšie výrobky proti atopickým problémom, akné a suchej pokožke, čo je dané aj miestnou klímou.

Životné prostredie sa mení, ľudská koža je ako prvý orgán vystavovaný rôznym neblahým vplyvom, treba na to reagovať. 

Áno, našou prioritnou úlohou je neustále zlepšovať účinky produktov, reagovať aj na nové druhy atopických ochorení, menia sa diagnózy a my musíme byť pripravení, aby nám lekári ani pacienti neprestali dôverovať. Novou úlohou je ochrana kože proti znečisteniu, zabrániť prenikaniu znečisťujúcich látok z ovzdušia  dovnútra pokožky. Ďalšou je ochrana pred slnečným žiarením, v Európe sme boli donedávna zvyknutí používať tieto výrobky len keď sme išli na kúpalisko, pláž či výlet..., no v Ázii sa už dlhšie využívajú na každodenné použitie. Tento trend zasahuje aj nás. Aj produkty proti starnutiu sú čoraz obľúbenejšie a našimi klientkami veľmi žiadané. Používajú ich čoraz mladšie ženy, a na druhej strane populácia starne, čiže potrebujeme výrobky pre všetky vekové kategórie.

Máte ako vrcholový manažér vôbec čas na niečo iné ako na prácu?

Som veľmi rád, že môžem pracovať pre túto spoločnosť, lebo som presvedčený, že zdravie je vecou nás všetkých. Stotožňujem sa s jej cieľom: vytvárať lepší svet, pomáhať ľuďom a napĺňať posolstvo od zdravia ku kráse. Lebo aby sme sa cítili dobre, musíme sa cítiť aj krásne. Aj keď trávim veľa času v kancelárii, usilujem sa neodchádzať príliš neskoro, aby som mohol byť so svojimi dvoma dcérami – 14 a 11-ročnou – a manželkou. Aj víkendy patria rodine, samozrejme, dožičíme si aj spoločnú dovolenku. Keďže som približne 14 týždňov ročne na pracovných cestách a usilujem sa navštíviť 14 až 17 rôznych krajín s našimi pobočkami, našli sme si s dcérami zaujímavé komunikačné puto: mojou špecialitkou je posielanie „fotky dňa“. Z každého mesta, ktoré pracovne navštívim, pošlem nejaký zaujímavý záber. Z nádhernej Prahy, kde prebieha tento rozhovor, to bola fotografia s orlojom. Ich reakcia bola jednoznačná: že sa chcú do Prahy určite prísť pozrieť.

Termálnu vodu Avene získavajú Simona Čunikova zo Zavadky nad Hronom, Tatiana Husárová z Prešova, Katarína Hovancová z Poloma, Yvona Štefančíková z Bardejova, Elena Kučová z Dulova, Katarína Džačovská z Prešova, Milota Zboranová zo Žilina  

Základná upokojujúca starostlivosť o citlivú, precitlivenú, alergickú a podráždenú kožu. Je vhodná na  slnečné spáleniny,ako doplnok pri vysušujúcej liečbe, na sčervenanie, na zapareniny, na rôzne podráždenia,  po holení, po epilácii, po odlíčení, po športe, na osvieženie a fixáciu makeupu v lete , na cestách. Obsah: 150ml, Cena: 8Eur

 

- - Inzercia - -