Dnes je sobota, 24.august 2019, meniny má: Bartolomej
Čas čítania
3 minutes
Zatiaľ prečítané

Neplodnosť je problém páru

január 18, 2018 - 14:39
Čoraz viac párov rieši problémy s počatím vytúženého dieťaťa. Príčiny zníženej plodnosti nie sú jednostranné a sú ako na strane ženy, tak aj muža. Ako ale efektívne bojovať proti neplodnosti? Niekedy stačí len pár zmien v životnom štýle a môžete sa tešiť z vytúženého potomka.

Zdravý životný štýl je veľmi dôležitý

Ako sa hovorí v zdravom tele zdravý špunt. Aby bol ale naozaj zdravý je potrebné zbaviť sa zlozvykov ako fajčenie, alkohol či káva, pretože práve tá má za následok znižovanie kvality spermií. Ich pohyblivosť však negatívne ovplyvňuje i zvýšená konzumácia tvrdého alkoholu či piva. Okrem vyradenia vyššie spomenutých neduhov nezabúdajte ani na dostatočný prísun spánku, myslite pozitívne, smejte sa a aj keď sa to ľahšie číta ako koná, nestresujte. Stres ide ruka v ruke s viacerými zdravotnými komplikáciami a problémy otehotnieť nie sú veru výnimkou.

Pohybom nielen k dobrej postave

Dnešná doba je časovo veľmi náročná a často nemáme ani chvíľku na to, aby sme sa dobre najedli, nie to ešte pomysleli na športovú aktivitu. Tá je ale veľmi dôležitá, pretože pomáha nielen po psychickej ale i fyzickej stráke. Okrem odosobnenia sa od každodenných problémov poskytuje ochranu pred srdcovo-cievnymi ochoreniami a je ideálna ako prevencia pred mnohými poruchami pohybového aparátu. Sedavé zamestnanie a nedostatok pohybu idú ruka v ruke so zlým držaním tela, čo môže narušiť funkciu reprodukčných orgánov. Ľudia plánujúci dieťa a tí, čo chcú zvýšiť svoje šance na otehotnenie, by mali navštíviť fyzioterapeuta, ktorý má skúsenosti so špeciálnou Mojžišovou metódou. Ukáže im ako cvičiť a naučí ich správne dýchať bránicou. Cvičenie podľa Ľudmily Mojžišovej rieši veľkú skupinu príčin neplodnosti a opakovaných potratov. Na správnu funkciu ženských pohlavných orgánov negatívne vplýva aj zvýšené napätie svalov panvového dna a taktiež funkčné poruchy chrbtice, z ktorej vychádzajú nervy a zásobujú pohlavné orgány. Nezabúdajte preto na milovanie, pretože aj to je istým druhom pohybovej aktivity. Milovanie si práve preto užívajte a majte ho tak často, ako naň budete mať chuť.

Správnou stravou k vytúženému cieľu

„V čase pred plánovaním sa odporúča „vyčistiť si telo“ a pripraviť ho na prijatie nového života,“ hovorí nutričná poradkyňa. V zásade je veľmi vhodné správať sa akoby už žena tehotná bola – nefajčiť, pravidelne jesť, pridať do stravy kyselinu listovú a myo – inozitol. „U žien je taktiež dobré obmedziť potraviny, ktoré podporujú zápal v tele. Hlavne výrobky z bielej múky, v niektorých prípadoch možno aj všetky lepkové obilniny, rafinovaný cukor a stužené tuky. Samozrejme aj alkohol a cigarety. Do jedálneho lístka je potrebné zaradiť veľa čerstvého ovocia a zeleniny, hlavne tej zelenej listovej, kvôli obsahu antioxidantov a protizápalovým účinkom. Ženy by mali vo svojej strave zvýšiť príjem mimoriadne potrebného vitamínu myo-inozitol a kyseliny listovej. Kyselina listová je potrebná k rastu zárodočných tkanív počas tehotenstva. Myo- inozitol je vitamín skupiny B, ktorý sa nachádza prirodzene v organizme. V prírode sa vyskytuje hojne, ale ak by sme chceli nedostatok myo-inozitolu v tele doplniť na optimálne hodnoty, museli by sme zjesť obrovské množstvo mimoriadne rôznorodých a ťažko kombinovateľných potravín. (fazuľa, melóny, pomaranče, baklažán, hrušky). Alternatívnou sú doplnky stravy, ktoré je preto vhodné užívať pri zvýšenej potrebe myo-inozitolu a kyseliny listovej, alebo v prípade ich nedostatku v organizme,“ odporúča nutričná poradkyňa a dopĺňa, čo by mali konzumovať páni: „Úprava stravy by sa jednoznačne mala týkať aj partnera, lebo aj on predsa prispieva svojim genetickým materiálom. Ideálne je ak sa jedálniček zmení aspoň 3 mesiace pred plánovaným otehotnením, pretože tak dlho trvá vývoj spermie. Muži by si mali sledovať prísun určitých antioxidantov a inozitolu, ktoré vo vhodnej kombinácii prispievajú k správnej tvorbe spermií a ich zreniu. Tento prísun je možné zabezpečiť úpravou stravy, alebo v prípade nedostatku týchto látok v organizme, užívaním špeciálne zostaveného výživového doplnku. Na tvorbu a zrenie spermií má zásadný vplyv selén, na boj s voľnými radikálmi a oxidačným stresom je pripravená kyselina listová, vitamín E, inozitol a ďalšie antioxidanty. Kyselina listová (folát) prispieva k správnej tvorbe krvi, syntéze aminokyselín, či k správnemu fungovaniu imunitného systému. K ochrane buniek pred oxidačným stresom prispieva najmä vitamín E, antioxidanty a selén.” 

Párom je odporúčaný partnerský balíček výživových doplnkov Inofolic a Folandrol.

- - Inzercia - -