Dnes je streda, 14.november 2018, meniny má: Irma
Čas čítania
4 minutes
Zatiaľ prečítané

Zbavte sa nežiadúcich kíl raz a navždy: 10 tipov ako na to!

apríl 06, 2018 - 10:11
Nabrali ste počas zimy nejaké tie kilečká navyše? Jar si priam pýta dať ich dole. Poradíme vám, ako na to. Tu je našich desať tipov. Vieme, čo funguje najlepšie a čo vám vymodeluje figúru aj do plaviek.

1. Bez jo-jo efektu

Zamerajte sa na dlhodobé chudnutie. Zabudnite na rýchle, extrémne a rôzne „zázračné“ diéty. Tie sa vám „odvďačia“ známym jo-jo efektom. Čo znamená, že rýchlo stratené kilá sa čoskoro vrátia späť. Extrémne diéty sú jednoducho z dlhodobého hľadiska nefunkčné.

2. Ochrana pre vlčím hladom

V rámci boja s nadbytočnými kilami je veľmi dôležité vyvarovať sa záchvatom pažravosti. Teda tzv. vlčiemu hladu – nárazovému jedeniu, keď zjete hocičo a vo veľkých nekontrolovaných dávkach. Ak sa tomu chcete vyhnúť,  jedzte pravidelne, nevynechávajte jednotlivé chody. Mali by ste jesť 3 až 5 krát denne v malých dávkach.

3. Na raňajky ovos

Správne zvolené raňajky vám dodajú energiu na pol dňa a na rovnaký čas vás aj kvalitne zasýtia. Čo si však dať na raňajky, aby ste túto požiadavky naplnili? Skúste do vášho raňajkového menu zaradiť ovsené vločky, teda pripravte si klasickú ovsenú kašu varenú s mliekom. Nenápadný ovos splní všetky tieto atribúty. Ovsené vločky sú plné energie a zároveň dobre zasýtia žalúdok.

muesli-3186256_640.jpg

Foto: 
pixabay.com

4. Miesto keksíka tvaroh

Dajte si pozor, čo jete medzi hlavnými jedlami. Niektoré snacky môžu byť poriadne kalorické. Pozor na keksíky, koláčiky z lístkového cesta, ktoré sú plné tuku. Čo miesto nich? Dajte si tvaroh so zníženým obsahom tuku, alebo syr cottage. Je to veľmi zasycujúce jedlo, ktoré má nižší obsah kalórií. Mliečne výrobky sú tiež bohaté na bielkoviny a majú nízky obsah sacharidov. Navyše bielkoviny z tvarohu vám vyrobia svaly. Mliečne výrobky obsahujú tiež veľa vápnika, ktorý sa podieľa na procese spaľovania tukov. Nezabúdajte ani na olovranty. Že na ne v práci nemáte ani pomyslenie? Chyba. Odborníci radia pred odchodom z práce zjesť malé sústo. Napríklad, hrsť sušených hrozienok, mandlí, alebo banán. Tento fígeľ vás ochráni pred „mega“ večerami, keď do seba kvôli veľkému hladu „naládujete“ veľké porcie jedla.

quark-2211482_640.jpg

Foto: 
pixabay.com

5. Polievky nezatracujte

Ak si pred každým hlavným jedlom dáte polievku, zjete toho oveľa menej ako obvykle. Polievka funguje ako pohár vody vypitý pred jedlom. Naplní žalúdok tekutinou. Samozrejme, mali by ste vynechať polievky doplnené smotanou a maslom, ktoré zbytočne pridávajú kalórie. Uprednostňujte vývary alebo zeleninové polievky na oleji.

soup-2730411_640.jpg

Foto: 
pixabay.com

6. Vymeňte prílohy

Dajte si pozor, aké jedlá si vyberiete ako hlavné jedlo dňa. Už aj malá obmena prílohy dokáže úžasne znížiť obsah kalórií na tanieri. Miesto vysmážaných hranolčekov, knedlí a cestovín dajte prednosť vareným zemiakom a ryži. Ak je to možné, vyberte si zemiaky varené v šupke a ryžu natural. Sú totiž menej kalorické. Namiesto vyprážaného mäsa si zvoľte dusené – na prírodno urobené kúsky. Na porovnanie – 100 g varených zemiakov má 280 Kj (67 kcal), avšak 100 g hranolčekov obsahuje 590 Kj (140 kcal), čo je dvakrát toľko.

rice-2061877_640.jpg

Foto: 
pixabay.com

7. Tajná zbraň vláknina

Ak chcete schudnúť, jedzte potraviny, ktoré obsahujú vlákninu. Vláknina ohromne pomáha pri chudnutí, je to bojovníčka proti obezite. Aj malé množstvo vám vyrobí pocit nasýtenia. Spomalí vstrebávanie cukru do krvi, takže nebudete hneď po jedle zase hladní. Nebudete mať nutkanie dať si ešte niečo malé na tanier. Kde je najviac vlákniny? Veľmi dobrým zdrojom je obyčajná fazuľa a aj šošovica. Strukoviny obsahujú aj veľa bielkovín, čo tiež navodzuje pocit sýtosti.

lentils-2790516_640.jpg

Foto: 
pixabay.com

8. Zelená aj na tanieri

Toto obdobie nás „zavalí“ prvou jarnou zeleninou. Využite to a svoj jedálniček odľahčite. Mladé lístky špenátu, hlávkový či rímsky šalát, rukola majú niekoľko vlastností, vďaka ktorým sa perfektne hodia na chudnutie. Majú nízky obsah kalórií a sacharidov, no na druhej strane obsahujú už spomínanú vlákninu. Konzumácia listovej zeleniny je vynikajúci spôsob, ako znížiť príjem kalórií. Mnoho štúdií preukázalo, že „zelená“ na tanieri pri chudnutí skutočne funguje. Naviac listová zelenina je tiež neuveriteľne výživná, má vysoký obsah vitamínov, minerálov a antioxidantov. Obsahuje aj vápnik, ktorý podľa niektorých štúdií dobre spaľuje tuky. Pri príprave šalátov si dajte pozor na kalorické dressingy. Tie vymeňte za kvalitný olivový olej.

lambs-lettuce-3181610_640.jpg

Foto: 
pixabay.com

9. Voda zrýchľuje metabolizmus

Pite dostatok vody, voda zrýchľuje metabolizmus. Výskumy ukázali, že pitie vody, prípadne ďalších nápojov bez kalórií, vám pomôže zbaviť sa viac kíl, ako keby ste sa spoliehali výhradne len na zdravé stravovanie, alebo na samotné obmedzenie príjmu kalórií. Denne by ste mali prijať 1, 5 až 2, 5 litra vody.

glass-for-water-1901700_640.jpg

Foto: 
pixabay.com

10. Výťah vymeňte za schody

Ideálne by bolo, ak by ste počas „chudnúceho plánu“ začali chodiť pravidelne do fitnescentra. Ak však na to nemáte chuť ani čas, naordinujte si pravidelnú chôdzu. Čo to znamená? Vystúpte o jednu zastávku skôr a prejdite sa domov pešo. Pohodlný výťah vymeňte za schody. V práci, doma v paneláku používajte na presúvanie vlastné nohy. Výskum na jednej holandskej univerzite ukázal, že ak administratívni zamestnanci prestali na dva mesiace používať výťahy a  chodiace schody, schudli v  priemere vyše 2 kg oproti kolegom, ktorí sa vozili ďalej. Väčšina z nás má dnes sedavé zamestnanie. V práci presedíme nekonečných 8 hodín. A to je pre organizmus veľmi zlé. Zakaždým, keď sedíte bez pohybu dlhšie ako hodinu, váš metabolizmus sa môže spomaliť až o  desať percent a  tukové tkanivo sa hromadí najmä okolo čriev, srdca a  v  pečeni. Robte si teda pravidelné prestávky, vstaňte od stola, prejdite sa po miestnosti, choďte si nabrať vodu, skočte do blízkeho obchodu – samozrejme, pre niečo zdravé – napríklad jablko.

Naše aktivity: 

- - Inzercia - -