Dnes je utorok, 25.september 2018, meniny má: Vladislav, Vladislava
Čas čítania
3 minutes
Zatiaľ prečítané

Dajte si pozor na jarné lúče: Aj tie môžu byť nebezpečné!

máj 10, 2018 - 09:58
Zima si konečne dala spiatočku a slnko sa začína objavovať čoraz častejšie. Nepodceňujte preto ochranu a stavte na kvalitné prípravky s vysokým UV faktorom. Ako inak sa ešte môžete chrániť?

Možno by ste to nepovedali, no jarné slnko vie byť veľmi nebezpečné. Dodáva novú energiu, ale je to i najvplyvnejší faktor spôsobujúci starnutie pleti. Po zime môže mať organizmus nedostatok vitamínu D, preto by ste mali na stráviť na jarnom slnku približne 15 minút denne. Ak je slnečný deň, nastavte tvár a ruky slnku a zostaňte tak štvrť hodiny. Doplníte si tým potrebnú dávku vitamínu D. Netreba však nič riskovať a „bezpečné“ jarné slnko podceňovať. I v prvých jarných týždňoch sa človek môže nebezpečne spáliť a mal by pri dlhšom pobyte vonku používať ochranné opaľovacie krémy.

Ako je to s tým žiarením?

UVB žiarenie spôsobuje spálenie pleti a poškodzuje vrchné vrstvy kože, UVA lúče zase prenikajú hlbšie a i napriek tomu, že ich efekt nie je viditeľný okamžite, veľkým dielom prispievajú k starnutiu a ochabovaniu pleti. Napriek tomu kozmetiku s UV filtrami používa len každá tretia žena. Aby bol pre vás pobyt na slnku čo najbezpečnejší, dodržujte niekoľko pravidiel a na pomoc si prizvite tých správnych bodygardov s dostatočne vysokými ochrannými faktormi. A výhovorky neplatia, používaním správnej kozmetiky totiž zabránite poškodeniu a predčasnému starnutiu kože, takže chránite svoje zdravie a určite ušetríte za protivráskové krémy a estetické zákroky. A navyše  dostanete ešte jeden bonus – s vyšším faktorom síce bronzový nádych kože získate pomalšie a teda o niečo neskôr, zato vám potom oveľa dlhšie vydrží.   

Štyri pravidlá, ktorými by ste sa mali riadiť

1.DODRŽUJTE SIESTU, POZORUJTE TIEŇ

Vyhýbajte sa slnku v dobe medzi 11. a 15. hodinou popoludní, keď je slnko najagresívnejšie. Odborníci však upozorňujú, že toto pravidlo je nepresné, pretože intenzita UV žiarenia sa mení v závislosti od ročného obdobia i miesta pobytu. Presnejšou radou na určenie slnečnej intenzity je váš vlastný tieň. Ak je menší než vaša postava, je slnečné žiarenie príliš silné. Ak je približne dvakrát taký dlhý ako vaša postava, je čas vyraziť na slniečko a poriadne si ho užiť. 

2. NÁTER ČASTO OPAKUJTE

Opaľovacou kozmetikou nikdy nešetrite a starostlivo a dostatočne sa natrite. Odporúča sa prípravky aplikovať 20 - 30 minút pred slnením a nechať ich vstrebať, moderné prípravky však pôsobia spravidla ihneď po nanesení. 

3. HYDRATUJTE VNÚTORNE I ZVONKU

Dostatok tekutín je rovnako dôležitý ako ochranná kozmetika! Zvlášť v teplých dňoch, keď sa ľudské telo ochladzuje potením a odparovaním vody z povrchu pokožky. Z tohto dôvodu potrebuje oveľa viac tekutín než v iné dni, takže majte vodu stále po ruke a priebežne popíjajte. Po návrate zo slnka môže byť koža presušená, podráždená, dehydratovaná, preto uvíta špeciálnu starostlivosť, ktorá ju hydratuje, zvláčňuje, príjemne chladí a navyše predlžuje opálenie a chráni ju pred olupovaním. 

 4. SKONTROLUJTE OCHRANNÉ UVA I UVB FILTRE

Prečo? Pretože ide o dvojaký rozdielny druh žiarenia! UVB lúče prenikajú do vrchnej vrstvy pokožky a môžu spôsobiť jej spálenie a poškodenie DNA, zatiaľ čo UVA lúče, ktoré prechádzajú až do hlbších vrstiev pokožky, majú na svedomí predčasné starnutie a rakovinu kože. Preto ak má byť ochrana pokožky pred slnkom efektívna, mala by blokovať obe zložky žiarenia. 

Čo na to dermatologička?

MUDr. Zuzana Kožuchová, ENVY Klinika estetickej medicíny 

„Téma ochrany proti opaľovaniu je veľmi rozsiahla. Napriek tomu, že UV žiarenie tvorí len 10% slnečného žiarenia, je nutné sa pred ním chrániť. Často v ambulancii dostávam otázku, ako sa mi bude tvoriť vitamín D, keď sa nebudem opaľovať. Určite sa netreba báť. Vedci totiž zistili, že na tvorbu vitamínu D celkom stačí 2x do týždňa vystaviť dlane slnku. Pred slnkom sa treba chrániť počas celého roka. Výška ochranného faktora závisí od fototypu, intenzity slnečného žiarenia, ročného obdobia, ale aj nadmorskej výšky. Väčšina kvalitných kozmetických krémov už v sebe obsahuje UV faktor, ktorý však býva nedostatočný. Každé ráno je vhodné ako podkladový krém použiť 30-50 faktor na tvár, krk, dekolt aj chrbty rúk. Pokiaľ ste v prírode počas leta, prípadne pri mori, je nutné aplikovať si vysoký faktor každé 3až 4 hodiny. Samozrejme netreba zabúdať ani na ochranné doplnky, ako sú kvalitné slnečné okuliare, šatka, pripadne klobúk a samozrejme slnečník. Pretože moderné je opaľovať sa zdravo.“

Stavte na kvalitnú kozmetiku!

1. Upokojujúca avokádová maska, Nobilis Tilia

2. Slnečná ochrana 50+, Renlive

3. Ochranný denný krém proti vráskam Q10 plus

4. Balzam na pery Sun Protect, Labello

5. Vodeodolný pleťový krém na opaľovanie a balzam na pery, Dermacol

6. Ochranný krémový gél na opaľovanie na tvár OIL CONTROL SPF 30, Eucerin

7. Ochranný krém SPF 50, Novage, Oriflame

8. MAX Kompaktný make-up svetlý odtieň SPF 50+, Bioderma

9. Vodeodolné hydratačné mlieko na opaľovanie na citlivú pokožku a pleť s OF50 – vysoký stupeň ochrany, Avon

Naše aktivity: 

- - Inzercia - -