Dnes je streda, 21.november 2018, meniny má: Elvíra
Čas čítania
3 minutes
Zatiaľ prečítané

Trápi vás celulitída? Poradíme vám, ako jej dať navždy zbohom!

jún 26, 2018 - 16:34
Pomarančová koža je postrachom každej ženy a treba boj s ňou zobrať útokom. Nestačia krémy, je potrebné zmeniť životosprávu a dopriať telu aj správne cviky, ktoré spevnia pokožku a „rozpustia“ tuk.

Nebude to zadarmo. Zbaviť sa celulitídy je síce alchýmia, ale ak zapojíte do boja s ňou naozaj všetky dostupné prostriedky, dá sa jej zbaviť. Ako na to? Pri celulitíde dochádza k zväčšeniu objemu podkožných tukových buniek, ktoré sú vytláčané proti povrchu kože, a vytvárajú nepekné jamky, pripomínajúce práve štruktúru pomarančovej kôry. Na týchto miestach je tiež značne obmedzený prietok krvi a lymfy, preto treba dať stehná, bruško a boky poriadne do pohybu. To, či ju máte, ovplyvňuje veľa faktorov.

Môže mať pôvod v sedavom zamestnaní, pôsobia na ňu však aj hormonálne zmeny, vrátane užívania hormonálnej antikoncepcie. Určite ste si s ňou potykali, keď fajčíte, málo pijete alebo sa vám hromadia v tele toxíny. Celulitída nie je v skutočnosti problém tuku, ale týka sa kože. Nemá nič spoločné s tým, koľko vážite alebo koľko kilogramov schudnete. Celulitída je totiž spôsobená svalovou atrofiou, inak povedané, keď vrstva svalov zoslabne a oddelí sa od pokožky, začnú byť tukové usadeniny vidieť. To neznamená, že ju nemôžete odstrániť.

Podporiť jej zanikanie dokážu aj ošetrenia. Väčšina z nich funguje na podobnom princípe – podporí krvný obeh v mieste celulitídy, čím urýchli látkovú výmenu. Medzi najčastejšie používané metódy odstránenia celulitídy patria v kozmetických salónoch rádiofrekvencia, karboxyterapia, lymfatická masáž – lymfodrenáž alebo lipomasáž či ultrazvuková liposukcia – kavitácia.

Nepodceňujte životosprávu

Dbajte na pitný režim – minimálne dva a pol litra vody denne. Zakázané sú sladené nápoje, bublinkové minerálky a obmedziť by sa mala aj káva či alkohol. Pite bylinné čaje alebo nesladené limonády na báze uhorky, mäty, zázvoru a citrónu. Obmedzte vyprážané jedlá, rafinovaný cukor a bielu múku. Prílohy nahraďte šalátmi s citrónovo – olivovými alebo bylinnými dressingami. Namiesto smotany a majonézy používajte grécky jogurt a sladké nahraďte orieškami a ovocím s nízkym glykemickým indexom – napríklad jablkami, kivi či vodovým melónom. Jedzte dostatok potravín s vysokým obsahom vody – uhorky, reďkovky, paradajky a papriky, ktoré obsahujú viac ako 90 percent vody.

Kto sa hýbe, pomaranče sa mu vyhýbajú

Nič síce nie je zadarmo, ale niekedy stačí celkom málo. I počas veľmi krátkej chvíľky, ktorú denne venujete cvičeniu, môžete svoje telo bezchybne spevniť, viditeľne vytvarovať a celkovo vylepšiť. Len musíte vedieť, ako na to. Anticelulitídne cvičenia vám nezaberú viac ako šesť minút. Ide o súbor niekoľkých cvikov, každý trvá len minútu. Aktivujete nimi metabolizmus, čím vytvárate podmienky na chudnutie a zároveň spevňujete problémové partie – brucho, boky, ruky, zadok... Zacvičte si hneď ráno, je to skvelé na naštartovanie organizmu, zlepšíte si koncentráciu a rozprúdite energiu až na štyri hodiny. Cvičenie bude účinné, len ak budete cvičiť pravidelne a poctivo aspoň trikrát týždenne, najlepšie však každý deň.

1. KROKY S KRÍŽENÍM VZADU

Ukročte bokom a späť vzadu krížom – zdanlivo nenáročné cvičenie, ktoré skvelo posilňuje nohy a zadoček. Cvičte 1 minútu a pri cvičení dajte do pohybu čo najviac energie.

2. UNOŽOVANIE V STOJI

Stojte rovno, stiahnite brušné svaly a váhu preneste na jednu nohu. Druhou nohou unožujte – 30x ju zdvíhajte bokom nahor a nadol, panva zostáva stále na mieste. Potom nohy vymeňte. Tento cvik je skvelý na posilnenie svalov na vonkajších stranách stehien a zadočka.

3. KROKY S KRÍŽENÍM VZADU

Opakujte kroky s krížením vzadu počas jednej minúty, opäť dajte do cvičenia čo najviac sily a energie.

4. HLBOKÉ PODREPY (PLIÉ)

Rozkročte sa na šírku bokov, brušné svaly držte stiahnuté a panvu majte podsadenú. Nohy potom ešte o malý kúsok posuňte do strán. Špičky chodidiel vytočte smerom von, akoby ste chceli napodobniť kačací postoj. Rukami sa zaprite o boky alebo sa oprite o operadlo stoličky; pokrčením v kolenách sa pomaly znižujte do podrepu a opäť sa zdvíhajte do východiskovej pozície. Opakujte 30x. Nezabudnite držať správny postoj, plecia tlačte dozadu a nadol, stojte so stiahnutým bruškom, panvou a chrbtom v rovnakej osi.

5. KROKY S KRÍŽENÍM VZADU

Jednu minútu opakujte kroky s krížením vzadu.

6. JAZDA NA BICYKLI

Ľahnite si na podlahu na chrbát, bedrovou chrbticou pritisnutou k podlahe. Stiahnite brušné svaly. Hlavu si podložte rukami a zdvihnite z podlahy, aby boli brušné svaly v miernom napätí. Potom zdvihnite kolená do približne 45-stupňového uhla a pomaly napodobnite pohyb, ako keď šliapete na bicykli. Ak si chcete toto cvičenie o niečo sťažiť, zdvihnite hlavu a plecia vyššie.

Najväčšie mýty o celulitíde

  • Chudé alebo štíhle ženy ju nemajú.
  • Ak schudnem, celulitída zmizne „sama od seba“.
  • Liposukcia ju dokáže odstrániť.
  • Má na ňu vplyv oblečenie.
  • Pomôžu mi len drahé krémy.
Naše aktivity: 

- - Inzercia - -