Dnes je streda, 14.november 2018, meniny má: Irma
Čas čítania
3 minutes
Zatiaľ prečítané

Trápi vás častá migréna? Vieme, ako s ňou zatočiť!

júl 17, 2018 - 08:05
Pozná to množstvo žien. Zahmlie sa vám pred očami, príde vám nevoľno a v hlave pocítite nesmiernu bolesť. Presne taká je migréna. Aj napriek tomu, že nie je život ohrozujúca, vie človeka vyradiť z bežného života aj na niekoľko dní...

Čo ale v prípade, keď nepríjemná migréna zaúradovala a vy sa už nechcete dopovať liekmi proti bolesti

1. Jedným z trikov je zatlačenie si na nerv nachádzajúci sa pod obočím. Vďaka tomu okamžite stimulujete hypozýzu na vylučovanie endorfínov.

2. V slovenských domácnostiach a medicíne sa často používa kajenské korenie pre jeho skvelé účinky. Práve táto surovina dokáže s migrénou zatočiť. Nasypte zopár lyžičiek korenia do pohára vody a vypite ho. Pri jeho dotyku so sliznicou žalúdka začne mozog vylučovať endorfín.

kajanske.png

Foto: 
shutterstock.com

3. Pomáha aj vôňa zeleného jablka. Táto vôňa dokáže niektorým ľuďom výrazne uľaviť od bolestí hlavy spôsobovaných migrénou. Uvedená technika môže fungovať aj s inými vôňami, ktoré sú vám príjemné.

apple-3526734_640.jpg

Foto: 
pixabay.com

4. Skúšali ste obklady na čelo a krk? Ak nie, smelo do toho! Pre niektorých ľudí fungujú studené obklady, pre iných zas teplé. Zistite, čo funguje na vás!

5. Cvičte, cvičte, cvičte! Zdravý pohyb dokáže posilniť vašu odolnosť. Odolnosť predchádza zápalom tvoriacim sa v mozgu počas stresu. No a bez zápalov sa migréna neprejaví.

cvicit.png

Foto: 
pixabay.com

6. Nezabúdajte na pohyb po slnku a čerstvom vzduchu. Až štyridsaťdva percent pacientov s chronickou migrénou mali nedostatočné hladiny vitamínu D v krvi. Slnko a vitamín D vám teda pomôžu zbaviť sa nielen chorôb, ale aj od migrény a mnohých ďalších zdravotných problémov.

7. Horčík. Tento minerál dokáže byť veľmi efektívny na náhle ukončenie migrénových bolestí. Ak sa však podá intravenózne, bolesti ustupujú do pár minút. Horčík rozširuje krvné cievy a vyvoláva u človeka pocit tepla. Dávka pre priemerného človeka býva zvyčajne okolo 1500 mg.

8. Diéta založená na čerstvej bio strave. Odporúča sa jesť mäso z dobytka kŕmeného trávou, čerstvé divoko žijúce ryby, bio ovocie a zeleninu, orechy, mandle, tekvicové a slnečnicové semienka. Pokúste sa jesť aj menej sladkého a uvidíte, že výsledky sa dostavia.

chopping-block-2533588_640.jpg

Foto: 
pixabay.com

9. Používanie zdravých olejov v kuchyni. Namiesto tradičných kuchynských olejov používajte radšej olej z hroznových jadierok, organické maslo, olivový či kokosový olej.

olivac.png

Foto: 
pixabay.com

10. Zvýšenie dávky vitamínov skupiny B. Vitamínu B6 sa odporúča užívať do 100 mg denne. Z ostatných vitamínov tejto skupiny sú to hlavne B2 (riboflavín – 400 mg), B12 (400 mcg) a kyselina listová (2 mg). Tieto dokážu zmierňovať silu a frekvenciu bolestí hlavy spojovaných s migrénou. Uvedené dávky sú maximálne, ak sa užíva len jeden vitamín zo skupiny. Ak užívate kombináciu viacerých, dávky je možné znížiť na štvrtinu.

11. Spánok je základ. A nejde len o pravidelnosť. Vyvarujte sa aj ďalším chybám. Nepoužívajte „snooze“ funkciu na budíku. Zopár extra minút spánku ráno láka snáď každého, no môže sa vám to vypomstiť. Prerušovaný spánok zvyšuje vašu únavu. Rovnako nespite dlhšie časové úseky počas dňa. Pred spaním nejedzte nič sladké, nepite kávu ani čaj. Spite v úplnej tme. Aj najmenšie svetlo v spálni dokáže narušiť vaše vnútorné biologické hodiny. Udržujte teplotu v spálni pod 21 stupňov Celzia. Optimálna teplota pre spánok je 16 až 20 stupňov. Tiež si skontrolujte, či nemáte v spálni zvýšené hodnoty elektromagnetického žiarenia. Na noc vypínajte wifi.

spanok.png

Foto: 
pixabay.com

12. Koenzým Q10. V rôznych zdrojoch sa uvádza, že migréna je často zapríčinená mitochondriálnou poruchou pri produkcii energie. Koenzým Q10 je nevyhnutnou látkou pre tvorbu ATP, ktorý funguje ako základné palivo pre bunkové mitochondrie.

13. Omega mastné kyseliny. Tieto dokážu účinne potláčať zápaly v tele. Omega kyseliny nájdete v potravinách ako ľanový alebo rybí olej.

14. Bylinky. Odvary z niektorých bylín dokážu efektívne odstrániť alebo aspoň zmierniť migrénu. Napríklad králik ružový (Tanacetum parthenium), deväťsil hybridný (Petasites hybridus), komonica lekárska (Melilotus officinalis) či archangelika lekárska (Angelica archangelica)

Naše aktivity: 

- - Inzercia - -