Dnes je utorok, 20.november 2018, meniny má: Félix
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

Ako byť fit vďaka bicyklu? Poradí vám Samantha Clayton!

júl 24, 2018 - 15:48
Bicyklovanie je skvelý spôsob, ako spáliť kalórie, vytvarovať si svaly, zlepšiť výdrž a popri tom sa aj skvele zabaviť. Bicyklovať môžete kedykoľvek a kdekoľvek – počas týždňa i víkendu, vonku aj vo fitku. Či sa už rozhodnete vyraziť na cesty alebo šliapnuť do pedálov stacionárneho bicykla, prinášame vám niekoľko tipov, ako si túto aktivitu čo najviac užiť a vyťažiť z nej maximum.

Trvanie verzus intenzita

Nájsť rovnováhu medzi dĺžkou cvičenia a jeho intenzitou potrvá nejaký čas. Počúvajte svoje telo a prihliadajte na svoju kondíciu, ale nezabúdajte, ak chcete, aby bolo toto cvičenie pre vás efektívne, budete musieť vystúpiť zo svojej komfortnej zóny.

Pomaly, ale isto

Bicyklovanie je považované za oddychovú aktivitu, ktorú je vhodné zaradiť medzi pohybové aktivity, ak si potrebujú vaše kĺby trochu oddýchnuť. Nenechajte sa však zmiasť, pri bicyklovaní sa rozhodne zapotíte. Ak ste bicyklovať začali len nedávno, odporúčame mierny stupeň intenzity v trvaní 45-60 minút. Mimoriadne dôležité je postupné zvyšovanie intenzity, zvlášť, ak ste úplný začiatočník alebo ste už dlho nebicyklovali. Príliš intenzívna jazda hneď v prvý deň môže vášmu telu spôsobiť taký šok, že sa k tejto aktivite už nebudete chcieť vrátiť vôbec.

Šliapnite do pedálov

Úroveň intenzity sa priamo úmerne zvyšuje s rýchlosťou. Funguje to jednoducho, čím rýchlejšie šliapete do pedálov, tým viac energie vydáte.

Nedostatok času nie je výhovorka

Intervalový tréning na bicykli je skvelý spôsob, ako spáliť kalórie a zlepšiť si kondíciu. Striedanie intervalov s vysokou a nízkou intenzitou je vhodné najmä pre tých, ktorý majú na šport málo času. Čím budete mať kratšie prestávky, tým bude váš tréning intenzívnejší.

Svaly vďaka odolnosti

Nebojte sa kopcov! Ak bicyklujete v prírode, nevyhýbajte sa kopcovitému terénu a dajte vašim svalom zabrať. Aj na stacionárnom bicykli sa dá experimentovať so sklonom. Majte však stále na pamäti, ak to preženiete, vaše kolená vám to zrátajú. Ak ste na stacionárnom bicykli, predstavte si, že ste v teréne. Ak si na otázku „bol(a) by som schopný(á) vyšliapať takýto kopec bez pádu?“ odpoviete nie, tak radšej uberte. Jazda na stacionárnom bicykli by mala byť čo možno najviac podobná tej na ceste.

Hlavne vydržať

Ak bicyklujete, aby ste si zlepšili výdrž, budete potrebovať trpezlivosť. Vaša kondícia sa bude postupne zlepšovať, chce to však dostatok času investovaného do pohybovej aktivity. Ak ste začiatočník, už po 60 minútach aktívnej jazdy na bicykli pracujete na zlepšení vašej výdrže. Každou jazdou posúvajte svoje limity a prejdite väčšiu vzdialenosť.

Naše aktivity: 

- - Inzercia - -