Dnes je streda, 14.november 2018, meniny má: Irma
Čas čítania
2 minutes
Zatiaľ prečítané

Naprogramujte si dlhšiu budúcnosť! Prinášame 3 kroky k dosiahnutiu cieľa

október 19, 2018 - 14:45
Nenechajte sa ochorením zbytočne pripraviť o drahocenný čas. Zdravotné komplikácie predstavujú najmä potrebu krátkodobej alebo dlhodobej zmeny životného štýlu. Je pre vás dlhší život dostatočnou motiváciou? Začnite si robiť plány na dlhšiu a krajšiu budúcnosť už dnes!

Rozdiel v dĺžke života človeka, ktorý sa zdravo stravuje, primerane sa hýbe, nefajčí, pije alkohol s mierou a človeka, ktorý tieto štyri zásady nedodržuje, je podľa vedcov celých jedenásť až štrnásť rokov. Podľa lekárskej štúdie Motivovaný alebo nemotivovaný? Ako možno zmeniť postoj k zdravému životnému štýlu tých, ktorí sa zmeniť nechcú? uverejnenej v obdobnom časopise Frontiersin Psychology (Hranice v psychológii) možno takto presne vypočítať, koľko času si odopierame nezdravými zvykmi, ktoré nám privodzujú ťažké ochorenia a nakoniec skoršiu smrť. Nedostatok motivácie je pritom hlavnou príčinou neschopnosti zmeniť zabehané návyky a privodiť si fajčením či prejedaním sa infarkt, cukrovku či iné ohrozujúce diagnózy.

Neplaťte cenu za nečinnosť!

Výsledky výskumu lekárov a vedcov z prestížnej Princetonskej univerzity ukázali, že cukrovka môže ukrojiť až osem a pol roka z predpokladanej dĺžky života pacienta päťdesiatnika. Toto číslo však môže každý diabetik znížiť na minimum, ak bude dôsledke dodržovať pokyny lekára, brať odporúčané lieky, udržiavať si primeranú hmotnosť zdravým životným štýlom a vyhýbaním sa fajčeniu. To isté platí pre všetky život ohrozujúce či menej závažné diagnózy. Venujte pár minút otázke, čo by vás urobilo skutočne štastným? Cestovanie? Byť štíhlejší a atraktívnejší? Tráviť viac času s blízkymi? Zarábať viac? A teraz si položte otázku, ako veľmi vám v dosiahnuti tohto cieľa bránia vaše zdravotné ťažkosti. Napíšte si svoj cieľ na papier, spýtajte sa lekára, ako môžete znížiť svoje zdravotné obmedzenia na minimum zmenou životného štýlu a vykročte k naplneniu svojho sna. Priblíži sa rýchlejšie, ako by ste čakali!

3 kroky k dosiahnutiu úspechu

1. Nedoprajte si priestor na negativizmus

Psychológovia apatickým alebo depresívnym ľuďom odporúčajú, aby sa bezodkladne po zobudení upravili a ihneď vyrazili von. Neprestavujte budík, vstaňte hneď, zamierte do kuchyne na rýchle raňajky, do kúpeľne, oblečte sa a čo najrýchlejšie vyrazte do práce. Ak nejdete do práce, choďte vyvenčiť psa, nakupovať alebo do posilňovne. Nenechajte si priestor na váhanie, odkladanie povinností a negativizmus. Pred odchodom z  domu sa upravte najlepšie, ako sa dá, pomôže vám to zvýšiť si sebavedomie, lepšie sa cítiť a myslieť pozitívne.

2. Plánujte si odmeny - sami pre seba

Tri štvrtiny všetkých vecí a činností, ktoré denne robíme, vykonávame pre vidinu odmeny. Ak sa vám táto lákava fatamorgána vzdialila z dohľadu alebo sa necítite byť dostatočne odmeňovaní, vaša motivácia prudko klesá. Skúste na týždeň vynechať fastfood a sladkosti, prestaňte s fajčením alebo navštívte napríklad hodiny jógy. Za vytrvalosť vás odmení motivácia v podobe straty prebytočnej hmotnosti. K nej si za svoj úspech darujte hodinu na masáži, pekné topánky alebo výlet. A ak pre vás žiadna odmena nie je dosť lákavá, skúste nasledovné - dajte svojej mame alebo blízkemu na začiatku týždňa ,,do úschovy" tridsať eur. Ak sa vám podarí splniť svoj cieľ, môžete si vziať svoje peniaze späť. Ak nie, prídete o ne. Uvidíte, ako vás to naštartuje.

3. Vstúpte do tej správnej skupinky

Porovnávanie sa s inými je pre človeka večným hobby i prekliatím. Neviete, ako sa začať hýbať alebo zdravo žiť? Začnite cvičiť v skupine, prihláste sa na jazykový kurz alebo tanečnú. Tam spoznáte ľudí, ktorí sa túžia posúvať vpred rovnako, ako vy. Skupina vás ľahko pohltí a vás rýchlo premkne túžba nebyť medzi ostatnými to najväčšie nemehlo.

Naše aktivity: 

- - Inzercia - -