Dnes je štvrtok, 25.apríl 2019, meniny má: Marek
Čas čítania
2 minutes
Zatiaľ prečítané

7 dní a ste vo forme

marec 27, 2019 - 13:00
Ak sa hýbete, dokážete divy – zlepšíte si kondíciu, spevníte telo, vyformujete krivky a budete sa celkovo lepšie cítiť. Časový rozvrh a náplň cvičenia prispôsobte aktuálnemu dennému rozvrhu. Všetko sa dá, ak sa chce.

Nechceme preháňať, no ak chcete v lete vyzerať štíhlo a fit, mali by ste niečo začať robiť, je najvyšší čas. Snažte sa byť počas dňa čo najaktívnejšie. Robte, čo vás baví, zapojte  priateľov a aktivity obmieňajte. Dosiahnete maximálne výsledky a predovšetkým sa vyhnete nude. Do rozvrhu začleňte aj cvičenia, ktoré bez problémov zvládnete. Ak ste začiatočník, počúvajte telo – začnite krátkym cvičením a postupne pridávajte. Ak zvládnete cvičiť aspoň trikrát týždenne, už po troch cvičeniach budete rozdiel cítiť a po šiestich rozdiel uvidíte. Ideme na to.

Pondelok

Tridsať minút sa venujte rýchlej chôdzi. Pred prácou alebo večer absolvujte dvadsaťminútovú online lekciu jogy alebo iného cvičenia. Každý pohyb sa počíta – cvičiť môžete aj doma, najlepšie podľa cvičebných DVD alebo fitnes programov na internete. Je to ideálne riešenie, ak začínate alebo sa hanbíte cvičiť pred ostatnými. A určite tiež pre tie, ktoré sú časovo veľmi vyťažené.

Utorok

Ráno si desať až dvadsať minút zabehajte, do programu zaraďte tiež päť minútové natiahnutie. Beh môžete nahradiť aj svižnou prechádzkou. Chôdza prospieva srdcu, krvnému tlaku a zároveň pomáha znižovať váhu. Po práci sa štyridsať minút venujte pilatesu alebo inej aktivite. Tréning bude najefektívnejší pri striedaní rôznej intenzity pohybu. Striedajte rýchlu chôdzu s normálnou alebo so šprintom. Úvodnú a záverečnú časť absolvujte nižšou intenzitou – v úvode ako prípravu na záťaž, v závere ako upokojenie po záťaži.

Streda

Ráno si desať až dvadsať minút zajazdite na rotopéde a počas jazdy striedajte intenzitu (meňte rýchlosť). Ak doma rotopéd nemáte, vyrazte na bicykli alebo si choďte zabehať. A nezabudnite na strečing. Po práci si dvadsať minút zacvičte jogu. Ak neviete, ako sa prinútiť a nezabudnúť, zapíšte si cvičenie do diára. Upozornenie, že je čas na pohyb, si môžete nastaviť v počítači aj do mobilu.

Štvrtok

Hneď ráno alebo v pauze na obed si choďte zabehať a nezabudnite na strečing. Po práci si dvadsať minút zacvičte v posilňovni alebo zaplávajte v bazéne – striedajte úseky maximálneho výkonu s nižším výkonom. Nebojte sa vyskúšať nové druhy cvičenia, určite nájdete niečo, čo vás bude baviť. K najväčším hitom dnes patrí vysoko intenzívny tréning, cvičenie s tanečnými prvkami, krátke cvičebné okruhy, cross-fit tréning alebo cvičenie s kettlebell činkami (činka v tvare gule s držadlom).

Piatok

Tento deň, ideálne po práci, sa zamerajte na lekciu odpočinkovej jogy, preťahovacie cvičenie či lekciu tai-či. Cvičiť môžete aj ráno, ak je to váš jediný voľný čas a pokojne aj doma, napr. hodinovú online lekciu jogy. Zatrénovať si môžete tiež pri upratovaní – pri vysávaní, umývaní či žehlení sa snažte každý pohyb vykonávať s čo najväčším nasadením. Nezabudnite držať brucho zatiahnuté a kolená pokrčené, do každého ťahu vysávačom či žehličkou dajte maximum sily a napätia. Pohyby robte plynule a silou, chrbát držte rovný. Alebo si len pustite obľúbenú hudbu a tancujte a skáčte. Odviažte sa a užívajte si každý pohyb. Tanec má veľkú výhodu – zbaví vás nadbytočných kalórií, zapojíte pri ňom rôzne svalové skupiny a najmä vám prinesie radosť a zábavu. 

Sobota

Nájdite si cvičenie v blízkosti bydliska – zumbu, spinning alebo bežecký klub. Zacvičte si na rodinnej prechádzke spoločne s deťmi, zahrajte si naháňačku alebo zamierte na „vonkajšiu“ fitness trasu. Na vtipnom a netradičnom náradí si pretiahnete chrbát, deti sa zahrajú a strávite skvelé popoludnie.

Nedeľa

Odpočívajte a relaxujte. Odpočívať sa dá mnohými spôsobmi – pusťte si hudbu, čítajte knižku, maľujte, choďte na prechádzku alebo si ľahnite do vane...

- - Inzercia - -