Dnes je piatok, 28.február 2020, meniny má: Zlatica
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

Učenie sa cudzieho jazyka v predškolskom veku

január 18, 2020 - 11:08
Koľko jazykov ovládaš, toľko krát si človekom. Na tom sa určite zhodneme všetci a je výborné viesť k nim aj deti už od malička.

V každej krajine sú nároky na deti v predškolskom veku iné a niekde sa bazíruje na ich jazykové znalosti už skôr, inde ich nechávajú "vyhrať sa" až do nástupu školy. Súčasné trendy v európskych krajinách vedú k vyučovaniu cudzieho jazyka čoraz v nižšom veku. Je prirodzené, že dieťa vyrastajúce v Londýne bude potrebovať dohovoriť sa rôznymi jazykmi skôr než dieťa vyrastajúce na Vyšnej Boci. Preto aj rodičia často bazírujú na opatrovateľkách zo zahraničia či návštevou jazykových škôl pre najmenších. Multikultúrna spoločnosť veľkomiest si takýto prístup vyžaduje. Osvojovanie si cudzieho jazyka je dlhodobý proces a prebieha u detí v určitých fázach. Niektoré detičky majú na začiatku "tiché obdobie", to znamená, že počas hodiny hlavne pozorujú, počúvajú a komunikujú pomocou mimiky tváre, gestami alebo pohybmi a až neskôr začínajú hovoriť. Nášmu synovi trvalo cca rok a pol kým začal komunikovať v cudzom jazyku, i keď bol obklopený učiteľkami aj deťmi, ktoré v ňom komunikovali.

rush-1822566_1280.jpg

Aký spôsob je najvhodnejší?
Aký spôsob je najvhodnejší?
Foto: 
pixabay.com

Deti majú v porovnaní s dopelými podstatne viac času venovať sa cudziemu jazyku. Ich myseľ nie je zaťažená množstvom informácií ktoré si musia zapamätať. Ak sa začnú cudziemu jazyku venovať od útleho detstva, vytvára sa u nich cit pre jazyk. Je ideálne ak rodíč ovláda aspoň základy jazyka a nájde si čas venovať sa jazyku spolu so svojim dieťaťom. Môžu spolu variť, čítať si knižky, hrať sa. Často krát sa aj rodič niečo nové naučí a môže to aj jemu veľa priniesť veľa nových vedomostí.

Každá nová vedomosť nám otvára ďalšie dvere

- - Inzercia - -