Dnes je štvrtok, 20.september 2018, meniny má: Ľuboslav, Ľuboslava
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

Diéta pre vaše vlasy: Vďaka týmto potravinám budú ako z reklamy!

jún 22, 2018 - 15:36
Potraviny bohaté na živiny a za málo peňazí. Čo jesť aby sme mali pekné a zdravé vlasy? Zamerajte sa na niekoľko potravín a vaše vlasy budú dlhšie, silnejšie a lesklejšie.

Rakytník rešetliakový 

Je bohatý na beta-karotén, vitamín C a omega 7. Jeho preklad v latinčine znamená "lesklý kôň". Aj keď esenciálne mastné kyseliny sú súčasťou v starostlivosti o pleť to isté platí aj pre vlasy. Možno ho dostať v lekárňach ako rakytníkový olej.
 

Mušle a ustrice 

Zinok je nám známy odnepamäti. Je dôležitý pri raste  a regenerácii tkanív, vrátane rastu vlasov. Ak má naše telo nedostatok zinku, dôjde k spomaleniu rastu tkanív, teda aj vlasov a začnu vypadávať, to ale nechceme tak šup na večeru niekam kde majú tieto plody mora. Inými potravinami, ktoré zinok obsahujú tiež, sú arašidové maslo, syry, orechy a semená.
 

Papája 

Obsahuje vitamín C, toto ovocie pomáha pri produkcii kolagénu, ktorý je nevyhnutnou bielkovinou a teda stavebnou jednotkou vlasov, ktoré udržuje silné. Podľa vedeckých odporúčaní by sme mali jesť denne jedno až dve jedlá bohaté na vitamín C. Ďalšie ovocie bohaté na vitamín C sú citróny, pomaranče a grapefruity. 
 

Arašidy

Táto všade dostupná potravina obsahuje biotín, teda vitamín B, čo zvyšuje rast vlasov a celkové zdravie pokožky hlavy. Biotín sa v našom tele metabolizuje na sacharidy tuky a aminokyseliny, ktoré sú stavebnými jednotkami bielkovín. Keďže sú z bielkovín, biotín naozaj naším vlasom prospieva. Inými potravinami bohatými na biotín sú vajcia a losos.
 

Ružičkový kel

Opäť potravina bohatá na vitamín C a má zásadný význam pre pestovnanie zdravých a krásnych vlasov. Ružičkový kel má pozitívny vplyv pre udržanie žiarivých a zdravých vlasov. Dokonca aj mierny nedostatok vitamínu C môže viesť k rozštiepeným končekom vlasov, takže si dajte skutočne záležať na jeho dennom príjme.
 

Šošovica

Aj teta Zuzula z pesničky vie, čo je zdravé pre jej vlasy. Je zdrojom bielkovín a esenciálnych minerálov ako je železo a zinok. Niektoré štúdie dokázali, že pri nedostatku železa vlasy vypadávajú.
 

Špenát 

Táto listová zelenina je plná železa, kyseliny listovej a vitamínu B. Je výnimočný pri tvorbe červených krviniek. Železo umožňuje krvinkam prenášať kyslík a v spojení s vitamínom B a kyselinou listovou je to výherná kombinácia pre naše vlasy a zvyšok tela tiež. Špargľa a brokolica sú bohaté na kyselinu listovú; cícer a mangold zasa na železo.
 

Grécky jogurt

Obsahuje vysoký obsah bielkovín a vitamínu B5 (kyselina pantoténová), skvelá kombinácia pre pomoov k zvýšeniu rastu vlasov. Tiež obsahuje vitamín D, ktorý podľa nedávnych štúdií ukázal, že prispieva k podpore zdravej vlasovej folikuly.
 
 
 
 
Naše aktivity: 

- - Inzercia - -