Dnes je streda, 19.september 2018, meniny má: Konštantín
Čas čítania
3 minutes
Zatiaľ prečítané

Jarný detox pre celú rodinu

apríl 23, 2015 - 21:22
Ak vás trápia nepekné tukové vankúšiky a kilá navyše, nezalamujte nad nimi len nečinne rukami. To, čo by vás malo trápiť však nie vždy vidíte. Veľa škodlivín a pre telo nebezpečných látok sa skrýva vo vnútri. S oboma týmito problémami však môžete zatočiť jedným „vrzom“, pretože vnútorné očistenie sa prejaví aj navonok. A keď sa už rozhodnete, že sa detox vrhnete, zapojte do toho aj svojich rodinných príslušníkov. Lebo spokojná rodina je zdravá rodina!
Čo vlastne detox je?
Detoxikácia označuje proces, pri ktorom sa telo zbavuje nadbytočných toxínov, ktoré človeka iba zaťažujú. Za toxín sa považuje akákoľvek látka, ktorá v tele vyvolá podráždenie, negatívne ovplyvňuje funkcie orgánov alebo poškodzuje naše zdravie. Sú dve cesty akými sa z nás dostávajú. Buď sa z tela vylúčia, prípadne sa v ňom neutralizujú, alebo sa premenia na netoxické zlúčeniny. K toxicite dochádza vtedy, keď telo nedokáže prijaté látky nijakým spôsobom využiť a vylúčiť. Pre človeka je najvhodnejšie, keď sa telo nachádza v stave tzv. homeostázy. V tomto stave sa nachádza, ak všetky jeho funkcie fungujú na sto percent. Hlavným prínosom detoxu je výsledný dojem omladenia, ozdravenia, vitality a čistoty, a to nielen fyzickej, ale i psychickej. Jednoducho vás nakopne. Tiež môže pomôcť so zbavovaním sa niektorých závislostí, problémov i chorôb. Ak detoxikujete „poctivo“, vzpružíte svoj imunitný systém a predídete vzniku chronických chorôb.
 
Ako si poskladať svoj jedálniček?
Základným očistným prikázaním je piť veľa tekutín, ideálne dva až tri litre každý deň. Vďaka tomu sa toxické látky z tela ľahko vyplavia. Sladené nápoje či kávu však vynechajte a radšej si nalejte čistú vodu alebo bylinkový čaj. Tak ako dostatok tekutín je dôležitý i správne nastavený jedálniček. Počas detoxikácie sú správnou voľbou v prvom rade biopotraviny, zelenina, celozrnné pečivo a tiež strukoviny. Aspoň počas týchto dní zabudnite na živočíšne tuky, údeniny, sladkosti, mastné a vyprážané jedlá. Po jedle by ste sa nemali cítiť unavene a preplnene. Naopak, jedlo by vás malo dodať energiu a vitalitu. Preto by strava mala byť vyvážená a pestrá. Doprajte si sem-tam malý prehrešok, ktorý vám urobí radosť, aby ste nenadobudli pocit, že očista z vás robí nihilistov. Detox je ideálnym štartom k zdravému životnému štýlu. Časom sa presvedčíte o tom, že ak sa k svojmu telu správame pozorne, odmení sa nám- budete nielen skvelo vyzerať, ale sa rovnako aj cítiť. 
 
 
Aby ste celý deň mali silu za troch
Aby ste každodenný rodinný kolobeh zvládali, musí váš metabolizmus pracovať na plné obrátky. Preto si okrem jedál, ktoré budete servírovať svojim rodinným príslušníkom, nabuďte organizmus ako sa len dá! Vyspať sa do ružova a hneď z rána myslieť pozitívne je tým pravým štartom nie len v „očistnom“ období. Každé ráno začnite s pohárom vody s citrónom. Účinky detoxikácie môžete prehĺbiť rôznymi doplnkami stravy. Napríklad kombináciou účinných látok spirulina a chlorella. Chlorella je sladkovodná riasa s vysokým obsahom chlorofylu a širokým spektrom výživných látok. Aminokyseliny obsiahnuté v spiruline pomáhajú udržiavať svalovú hmotu a znižovať telesnú hmotnosť. Chlorella taktiež podporuje metabolizmus a priaznivo ovplyvňuje funkciu pečene, obličiek, hrubého čreva a žlčníka. Zároveň prispieva k tomu, aby bol váš imunitný systém v správnej forme a vy ste si udržali správnu hladinu cholesterolu. Vyskúšať môžete napríklad 100-tabletové balenie doplnku stravy Spirulina plus chlorella od spoločnosti VIRDE SLOVAKIA. Pre viac informácií kliknite na www.virde.sk
 
 
Naservírujte si očistné menu
1. deň – neobmedzene si pohryzkávajte zeleninu v surovom stave. Nezabúdajte však na tekutiny. Pri detoxe je vhodný napríklad žihľavový čaj. 
2. deň – vymeňte zeleninu za ovocie. Avšak dávajte pozor na príliš sladké ovocie, ako napríklad hrozno či banán. 
3. deň – vráťte sa k zelenine, ale pridajte k nej zemiaky, cestoviny, celozrnné pečivo alebo celozrnnú ryžu. Všetko však s mierou a v malých dávkach! 
4. deň – tento deň sa držte rovnakých zásad ako deň tretí, ale zeleninu nahraďte ovocím. 
5. deň – pozor, príjemná zmena! Svoj jedálničke si doplňte o nízkotučne mliečne výrobky. 
6. deň – šiesty deň je rovnaký jako piaty, ale môžete pridať ostatné živočíšne bielkoviny ako syry alebo tvaroh dochutené bylinkami. 
7. deň – jedálniček doplňte vareným alebo duseným bielym mäsom (kuracie, morčacie, ryby alebo králik), ktoré je bohaté na bielkoviny. 
 
Zdroj: VIRDE SLOVAKIA

- - Inzercia - -