Dnes je sobota, 22.september 2018, meniny má: Móric
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

Martin Kuruc: Kandidatúru na starostu som neoľutoval

november 27, 2015 - 13:08
Mestská časť Bratislavy – Vrakuňa – to nie je len negatívne vnímaný Pentagon, ale množstvo miest, kde si môžu jej obyvatelia dopriať relax pri prechádzkach. Ako sa mení táto štvrť a čo sú najpálčivejšie témy, ktoré musí jej starosta meniť sme sa porozprávali s JUDr. Ing. Martinom Kurucom.

Mladý inžinier a právnik Martin Kuruc sa do Vrakune prisťahoval spolu s rodinou približne pred siedmimi rokmi. „Hneď ako som sem prišiel, mal som pocit domova,“ hovorí. „Krásna štvrť, no čo ma nesmierne mrzelo, zanedbaná, špinavá, akoby pod svoje možnosti. A pritom toľko skvelých ľudí s veľkým potenciálom.“

Pocit roztrpčenia s ním zdieľali aj príbuzní a známi a tak po čase dali dokopy občiansku iniciatívu a začali upratovať lesopark, natierať lavičky a svojpomocne revitalizovať detské ihriská. Po práci si len tak pri pive pošomrali, až padol návrh: „Choď kandidovať na starostu, si mladý, máš nápady, skús to. Dlho som váhal,“ priznáva. „Mal som rozbehnutú kariéru v úspešnej firme a do politiky sa mi veľmi nechcelo. Pochopil som však, že ak chcem niečo urobiť pre Vrakuňu, musia ísť moje súkromné ambície bokom.“ Prišiel, skúsil a zdrvujúco zvíťazil. Ľudia mu dali dôveru a tak ho jeho záľuba v čistení verejných priestranstiev a zbieraní odpadkov vyniesla až na post prvého muža Vrakune.

Už v prvých chvíľach po nástupe pocítil Martin Kuruc ťarchu mestských insígnií. Pod zelenou, idylickou šupkou Vrakune sa skrýva 90-tisíc štvorcových metrov nebezpečného chemického odpadu, ktorý sem naviezli bývalé Chemické závody Juraja Dimitrova, približne pred polstoročím. „Nerozumiem tomu, že sa s tým doteraz nič neurobilo,“ rozhorčuje sa starosta.
 

Časovanej bombe pod zemou úspešne konkuruje kolaps dopravy na jej povrchu. „Dostať sa do Vrakune v popoludňajších hodinách a z Vrakune v rannej špičke je naozaj čosi, čo bez nervov zvládnu len silnejšie povahy. Denne sa po dvoch príjazdových komunikáciách preženie až 52 000 áut, ktoré vytvárajú nekonečné kolóny,“ hovorí. „To má za následok, že ľudia trávia, úplne zbytočne, desiatky hodín mesačne v autách. Sociálno-ekonomické škody, spôsobené plytvaním času sú obrovské, okrem iného napríklad do Vrakune neprichádzajú investori, tým pádom nemáme priame dane a teda dostatok financií na úpravu verejných priestranstiev, opravu ciest a chodníkov a ďalšie záležitosti, ktoré by zvýšili komfort bývania. Verím, že túto situáciu vyrieši výstavba D4 a urobím všetko pre to, aby sa práce začali. Tento bypass Vrakuňa jednoducho potrebuje!“

Viac o roku vo funkcii starostu, pozitívach a negatívach tejto práce sa dozviete v rozhovore:

- - Inzercia - -