Dnes je sobota, 22.september 2018, meniny má: Móric
Čas čítania
2 minutes
Zatiaľ prečítané

Naordinujte si jarný reštart

marec 19, 2015 - 22:02
Všade to už vonia jarou. Aby sme si ju mohli naplno vychutnať a neprepadli sme jarnej únave, prvým krokom by mala byť očista tela. Nemali by to však byť radikálne „šokové“ detoxy či diéty, tie by sme mali podstupovať pod dohľadom odborníka, no je zopár krokov, ktoré sú šetrné k organizmu a výborne splnia účel.
Nalaďme sa pozitívne!
 
Jedným z veľkých tromfov proti jarnej únave je optimistický stav mysle. Ako sa najnovšie hovorí: všetko je v hlave. Nepodliehajme teda malátnosti, únave a vyčerpanosti, nehľadajme vo všetkom negatíva, ale nalaďme sa na optimistickú strunu a tešme sa z príchodu rozkvitnutej jari.
 
 
Telo si pýta svoje
 
Prvým krokom k zlepšeniu stavu by malo byť prečistenie hrubého čreva, ktoré je po zimnom období s množstvom ťažkých, mastných a energeticky výdatnejších jedál zanesené odpadovými látkami, ktorým musíme pomôcť von z tela. Črevo zanesené toxínmi môže spôsobovať problémy v celom organizme, napríklad rôzne chronické zápaly. A my ani netušíme, že  problém je v zanesenom hrubom čreve. 
 
Oveľa viac vlákniny
 
Všetci vieme, že základom dobrého stavu čriev je zdravá strava, len sa podľa toho vždy neriadime. Prirodzeným čističom črevného systému je vláknina, ktorú obsahujú ovocie a zelenina, celozrnný chlieb, mnohé bylinky a podobne. Princípom je, že vláknina je pre ľudský organizmus nestráviteľná, prechádza bez vstrebávania črevným systémom a viaže na seba aj nestrávené zvyšky potravy, ktoré v črevách šarapatia a zanášajú ich. Preto ak v tomto období výrazne zvýšime príjem  potravín s vlákninou, črevá si z veľkej časti vyčistíme. Veľa vhodných balastných látok obsahujú aj rukola, brokolica, karfiol, šošovica a podobne.
 
 
 
Jeden „hladný“ deň
 
Odborníci hovoria aj o jednom hladnom, resp. ľahkom dni v týždni. Vtedy by mal človek skonzumovať niekoľko porcií ovocia a zeleniny a medzi jedlami piť ovocné či zeleninové šťavy, zriedené vodou. Telo si na jeden hladný deň vie veľmi rýchlo zvyknúť a po čase  ani nebude hlásiť hlad. Spočiatku by takýmto dňom mohla byť napríklad sobota, keď nejdeme do práce a novému režimu sa môžeme prispôsobiť v pohodlí domova. Samozrejmosťou by mala byť v takýto deň aj dlhá, pokojná prechádzka.
 
 
Pohyb naštartuje metabolizmus
Ak sme v zimnom období holdovali skôr papučovej kultúre a polihovali pred televízorom,  mali by sme sa čo najskôr zdvihnúť a zaradiť do programu pohyb. Začnime – ak je to možné – aspoň časť cesty do práce chodiť pešo, podvečer pozvime polovičku na prechádzku, vytiahnime bicykel, zájdime na plaváreň a podobne. Samozrejme, najlepší je pobyt na čerstvom vzduchu. Pohyb  – možno sa začudujete – potrebujú nielen kosti, svaly, dýchací  a cievny systém, ale aj žalúdok, črevá a ostatné vnútorné orgány, ktoré zabezpečujú vstrebávanie výživných látok a odstraňovanie nestráviteľného odpadu z tela. Naštartovaný metabolizmus potom zbaví telo nielen škodlivín,  ale i stresu, úzkosti a zlej nálady.
 
 
Zdroj : RED - Slovenka
Foto: thinkstock, shutterstock
 
 

- - Inzercia - -