Dnes je utorok, 21.november 2017, meniny má: Elvíra
Čas čítania
4 minutes
Zatiaľ prečítané

Buďte samé sebou a verte si vo všetkom čo robíte

december 15, 2016 - 15:44
Nielen tento povzbudzujúci odkaz má pre všetky ženy Andreea Moldovan, úspešná žena vo vrcholovom manažmente a zároveň aj matka, ale aj množstvo zaujímavostí z pracovného aj súkromného života. V inšpiratívnom rozhovore sa dozviete ako sa jej darí starať o tri deti, nájsť si čas aj na samu seba a zároveň viesť kozmetickú spoločnosť AVON.

Ako sa vám darí skĺbiť vrcholovú manažérsku pozíciu s rodinou a súkromným životom?

Musím priznať, že to nie je jednoduché, ale je to možné. Čo mi veľmi pomohlo je plánovanie – od spoločného času s deťmi a rodinou, záujmov a spoločenského života, až po život pracovný. Často musím robiť ťažké rozhodnutia. Je dôležité nezmeškať významné momenty v súkromnom živote, ale tiež v tom pracovnom. Nehovorím, že sa mi vždy podarí dosiahnuť rovnováha, ale v končenom dôsledku si zodpovedne plním pracovné povinnosti a zároveň mám milujúcu rodinu, s ktorou trávim všetok svoj voľný čas. A to je to, čo ma robí šťastnou a naplnenou.

Darí sa vám pri tom všetkom ešte relaxovať, starať sa o seba a svoj rozvoj?

Ako som spomenula pri predchádzajúcej otázke, všetko je o plánovaní. Jeden z mojich zdrojov energie je neustále sa učiť, byť stále konfrontovaná s novými vecami, a to sa snažím udržať. Jednoducho to plánujem. Niekedy som prekvapená, koľko som toho schopná stihnúť urobiť v priebehu 24 hodín.

AVON prináša inovatívne produkty na trh už 130 rokov. Ako v priebehu viac než storočia reagujete na meniace sa požiadavky zákazníkov? Sú zákazníci v poslednej dobe náročnejší ako predtým?

Spotrebitelia sú stredobodom záujmu našej spoločnosti, rovnako tak ako AVON Ladies. Je pravda, že potreby zákazníkov sa vyvíjajú, rovnako tak ako sa vyvíjajú spôsoby ich rozhodovania. Majú oveľa viac informácií z mnohých nových zdrojov, z nových médií, ale tiež sa oveľa viac zaujímajú, či je firma spoločensky zodpovedná. Nové trendy stále sledujeme, organizujeme skupinové diskusie, robíme vlastné prieskumy, rozbory, a výskumy aj nakupujeme. Robíme teda všetko pre to, aby sme týmto trendom porozumeli a dokázali našich zákazníkov príjemne prekvapiť. Jednoducho, aby sme boli schopní prekročiť ich očakávania.

Vaša distribúcia je založená na sieti AVON Ladies a AVON Gentlemen. Ako s touto sieťou pracujete? Ako sa vám darí predajcov motivovať?

S našimi predajcami si udržujeme veľmi blízky vzťah. Pravidelne pre nich organizujeme stretnutia, kde ich vzdelávame a snažíme sa ich zapájať do našich marketingových aktivít. Sú našimi partnermi na promočných podujatiach v rôznych mestách Slovenska podieľajú sa aj na našich dobročinných kampaniach. Naše AVON Ladies a Gentlemani sa vyznačujú vysokou lojalitou. Viac ako polovica z nich je s nami už viac ako 5 rokov, čomu som naozaj rada, pretože to je našou najlepšou spätnou väzbou.

_lhs1905h.jpg

Foto: 
archiv

Ako si túto vysokú lojalitu vysvetľujete?

Myslím si, že je to z niekoľkých dôvodov. Hlavným dôvodom je, že predajcovia majú veľmi jednoduchý prístup k naozaj skvelým produktom za veľmi dobrú cenu. Objednávajú si ich cez internet a dostanú ich rovno domov.  Za druhé si cenia to, že sa s nami naučia, ako sa starať o svoju pleť, aký make-up by si mali zvoliť, ako ho správne aplikovať či aké sú najnovšie trendy v kozmetickom a módnom priemysle. Pre mnohých z nich AVON navyše predstavuje životný štýl – učia sa, ako sa stať lepšími ľuďmi, a to nielen čo sa vzhľadu týka, ale aj v zmysle zdravia a sebavedomia, pretože s nami majú príležitosť vystavať si vlastný biznis a stať sa finančne nezávislými.

Ste spoločnosť zameraná na ženy, snažíte sa ich inšpirovať, podporovať a pomáhať im. V tomto duchu sa nesie aj kampaň “Krásne pre seba”. Čo je jej cieľom?

Našim cieľom je podporovať ženy, aby nasledovali svoje sny, verili si a nebáli sa ísť proti očakávaniam spoločnosti.  Vieme, že byť ženou je niekedy veľmi náročné a nie je jednoduché zvládať úlohu dobrých matiek, dobrých manželiek, partneriek, zároveň si budovať kariéru alebo nájsť čas na svoje hoby. Najjednoduchším, no zároveň najmenej zdravím riešením je, že ženy často obetujú svoje vlastné sny, aby udržali v rovnováhe aspoň časť vecí, ktoré som spomenula. Zväčša to končí tak, že ženy sú nešťastné, a tak nevedome ovplyvňujú svoje okolie. Chceme kampaňou povzbudiť ženy, aby robili to, čomu veria a milujú, pretože len tak môžu vysielať pozitívne vibrácie smerom k svojmu okoliu. Keď sme šťastné a cítime sa krásne, vidíme viac krásy aj vo svojom okolí a zároveň dokážeme šťastie aktívne vytvárať.

Prečo je podľa vás pre spoločnosť ako celok tak dôležité dávať ženám príležitosti?

Ženy majú v spoločnosti zásadnú rolu. Formujú a ovplyvňujú životy detí, rodín a všeobecne šťastie v našej spoločnosti. Pokiaľ sa cítia šťastné a naplnené, môžu hory prenášať. Nanešťastie sú oproti mužom často viac náročné na vlastné výkony a menej na to, aby boli ich výkony vidieť, takže sa často ocitnú v tieni iných. A v týchto prípadoch spoločnosť stráca.

Sú v AVONe aktivity, na ktoré ste vy osobne hrdá?

Som nadšená, že môžem pracovať pre spoločnosť, ktorá nerobí len biznis, ale má naozaj krásny účel. Som hrdá na naše aktivity zamerané na spoločenskú zodpovednosť. Bez preháňania poviem, že pomáhame ženám nielen zvýrazniť ich krásu vďaka kvalitným kozmetickým produktom, ale doslova zachraňujeme ich životy vďaka našej kampani proti rakovine prsníka. Podporujeme ich v tom, aby boli nezávislé, sebavedomé a tak prispeli k lepšiemu svetu.

Kladiete veľký dôraz na CSR aktivity. AVON bojuje proti rakovine prsníka či domácemu násiliu. Ako tieto CSR aktivity pomáhajú image vašej značky?

Účelom našich dobročinných aktivít je v prvom rade pomôcť ženám a ich rodinám v ťažkej životnej situácii, až druhoradá je následne podpora nášho image. Dobročinnosť je zakotvená priamo v našej DNA a úprimne veríme v to, čo robíme, dáva nám to oveľa širší rozmer. Sme autentickí, a vďaka tomu sa k nám ľudia pripájajú. Nerobíme to len pre image, a to isté požadujeme od partnerov, pretože by sme radi spolupracovali iba s tými, ktorí naším projektom naozaj veria a chcú skutočne pomáhať ženám. Až vedľajším produktom našej dobročinnosti je následné posilnenie nášho image a ocenenie zákazníka.

Aké máte plány do budúcna, v pracovnom i v súkromnom živote?

Moje jediné prianie je, aby som bola ja a moja rodina zdravá. Zdravie je to najvzácnejšie, čo máme. Tiež by som rada ďalej robila to, čo mám rada a v čo verím. Tiež sa nechcem prestať učiť novým veciam. Ťažko povedať, kam ma život zanesie. Pre mňa je dôležité si tú cestu užiť.

 

- - Inzercia - -