Dnes je sobota, 15.december 2018, meniny má: Ivica
Čas čítania
2 minutes
Zatiaľ prečítané

Zhoďte po pôrode!

apríl 30, 2014 - 21:27
Nájsť si čas na posilňovňu, trénera, pravidelne jesť? Zbaviť sa kíl, to sa pri bábätku jednoducho nedá! Nemusí to tak byť. Poradíme vám, ako získať svoju postavu späť.
Tým šťastnejším idú nadbytočné kilogramy po pôrode dole akosi samé, no a tie menej šťastné sa musia trápiť a kontrolovať, čo majú na tanieri. Navyše, pri bábätku, na ktoré si sama ešte len zvykáte, ako aj na nový rytmus, ktorý vám obrátil váš zabehaný život naruby, je chudnutie možno to posledné, na čo si spomeniete. S pribúdajúcimi týždňami a s rastúcou radosťou z bábätka, ako vám to spoločne krásne funguje, však začnete opäť túžiť po svojich starých krivkách. Najmä vtedy, ak vyťahujete zo skrine šaty, ktoré vám pred tehotenstvom sedeli ako uliate. Pomóc, čo robiť!  
   
Rada 1 : Zabudnite na diéty!
Žiadna diéta ani drastické chudnutie! Na to by ste mali úplne zabudnúť. Ak by ste v tomto období zvolili rýchle tempo chudnutia v kombinácii s hladovkou alebo diéty založené na základe konzumácie len pár druhov potravín, zeleniny alebo len ovocia, prídete o všetku energiu, ktorú potrebujete pre vaše bábätko. Navyše, telo sa zbaví prebytočnej vody, ale nie tuku. Ten by sa vám po obnovení klasického stravovania vrátil späť.
 
Rada 2: Konajte do roka!
Ak sa vám nepodarí zhodiť do jedného roka kilá, ktoré ste nabrali počas tehotenstva, pravdepodobne vám ostanú, tvrdia odborné štúdie. Netreba však podliehať panike. Aj chudnutie potrebuje čas. Nesnažte sa preto schudnúť za jedinú noc. Priemerný úbytok zdravého chudnutia po pôrode by mali byť dve kilá za mesiac. To sa dá i bez hladovania.
 
Rada 3: Navarte si na tri dni!
Ak vaše bábätko večer zaspinká, tak si navarte jedlo na tri dni. V chladničke vám vydrží a vy si budete môcť pripraviť nasledujúce dni obed za pár minút. Druhou alternatívou je navariť si viac druhov jedla, aspoň tri, a dať si ich zamraziť. Jeho rozmrazenie vám bude trvať opäť len pár minúť a vy nebudete hladovať a môžete sa tak pravidelne stravovať, čo je pri zhadzovaní kíl dôležité.    
 
Rada 4: Čo na tanier?
Aj tu stále platí, jedzte pestré jedlá. Strava chudnúcej mamičky môže byť podobná tej, ktorá svoje dieťatko dojčí. Takže žiadne mastné jedlá, tuky a cukry. Môžete si zvoliť aj jedálniček delenej stravy, ktorá je bohatá na zeleninu, keďže napríklad bielkoviny, mäso sa konzumujú so zeleninou. Vhodné je pripraviť si ju na pare, ostanú v nej vitamíny a uvariť ju zaberie len pár minút. Navyše, ak vaše bábätko už budete prikrmovať, môžete si urobiť zeleninu spoločne pre oboch. 
 
Rada 5: Bez soli sa to dá!
Jedlá pripravené bez soli sú zdravšie. Veľa soli totiž v tele zadržiava vodu a sťažuje tak chudnutie. Ak vám nesolené jedlá nechutia a nedokážete si jedlo bez soli ani len predstaviť, skúste ísť na to postupne. Každý deň soľte menej a menej a postupne si telo privykne na menšie dávky a jedlo vám bude chutiť.  
 
Rad 6: Čas a menšie porcie
Najdôležitejšie je pravidelné stravovanie. Musíte si nájsť čas na raňajky, olovrant, obed, desiatu a večeru, ktorá má byť najneskôr do osemnástej hodiny. Nemôžete jesť úchytkom, zobať jedlo, ale ani jesť rýchlo. Musíte si vytvoriť s bábätkom režim, ktorý vám dovolí pravidelné jedenie. Závisí to len od vás, pretože bábätko sa riadi vašimi rozhodnutiami. Ak už ste dospeli až k tomuto kroku, môžete pokračovať ďalej. Každý deň si naložte na tanier o niečo menšiu porciu.
 
Viac rád nájdete v SLOVENKE!  
 
Podobné články:
 
 
 
ANNA ŽILKOVÁ
Foto: Thinkstock a Jana Keketi

- - Inzercia - -