Dnes je streda, 25.november 2020, meniny má: Katarína
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

Na Slovensku a v Česku sa výrazne zvyšuje čas, ktorý diváci denne strávia pri televízii

máj 05, 2020 - 10:00
Vyplýva to zo zistení agentúry Median SK, ktorá vo štvrtok 30. apríla uskutočnila v reakcii na aktuálnu situáciu týkajúcu sa ochorenia Covid-19 online konferenciu „adMeter a koronavirus“.

Ako ďalej informoval Michal Mislovič z Median SK, na konferencii sa zúčastnilo 120 účastníkov z médií, mediálnych agentúr a koncových zadávateľov. Koronakríza rovnako spôsobila zvýšenie denného zásahu najväčších webov v Čechách a na Slovensku.

„Česká ČT Group a slovenská TA3 významne ťažia so zvýšeného dopytu po televíznom spravodajstve. Dlhšie časové obdobie zvýšenej sledovanosti spravodajskej TA3 je spôsobené taktiež parlamentnými voľbami v poslednom februárovom týždni. Počas apríla začína byť pozorovateľný pokles záujmu o TV a najmä o TV spravodajstvo. Čas strávený s hlavnými televíznymi stanicami sa tak postupne začína vracať k predkrízovým hodnotám," priblížil Mislovič.

V prípade slovenských rádií zaznamenal prieskum aj zmenšujúci sa podiel počúvanosti mimo domov v prospech počúvanosti v slovenských domácnostiach. „Napriek tomu, že v prvých týždňoch pandémie zaznamenali rádiá mierny pokles počúvanosti, podobne, ako v prípade televízií, je z posledných aprílových dát pozorovateľný trend návratu k hodnotám počúvanosti pred pandémiou," ozrejmil Mislovič. Fun rádio si napríklad počas februára doma pustilo 38 percent opýtaných, od 16. marca do 19. apríla to bolo už 53 percent.

Kríza koronavírusu rovnako spôsobila zvýšenie denného zásahu najväčších webov v Čechách a na Slovensku. „Najmä na Slovensku ide o výrazný nárast a zdá sa, že aj po piatich týždňoch núdzového stavu záujem o tieto webové platformy príliš neupadá," uviedol Mislovič. V Česku sa, naopak, zásah popredných webov, s výnimkou video portálu YouTube, približuje predkrízovým hodnotám.

S využitím dát z mobilov panelistov je možné prostredníctvom adMetru odmerať nielen expozíciu médií, ale aj množstvo ďalších informácií, ktoré môžu byť využité pre analýzy a monitoring životného štýlu, každodenných aktivít a návykov populácie, mobilitné analýzy alebo k ochrane zdravia a prevencii. „Median sk v tomto kontexte ponúkol ukážku analýzy, ako súčasný výnimočný stav ovplyvňuje čas, kedy ľudia vstávajú. Pri porovnaní obdobia krízy koronavírusu s referenčným obdobím pred krízou je pozorovateľný posun k neskoršiemu času vstávania. Cez víkend môžeme pozorovať podobný, aj keď slabší efekt," dodal Mislovič.

Na meraniach sa na Slovensku zúčastňuje 800 respondentov vo veku 12 až 69 rokov a v Česku 1 000 respondentov vo veku 15 až 69 rokov. Každý respondent v paneli bol získaný tak, aby bola vzorka reprezentatívna na základe sociodemografických charakteristík a mediálneho správania. Projekt adMeter je realizovaný na Slovensku a v Českej republike.

- - Inzercia - -