Dnes je piatok, 18.jún 2021, meniny má: Vratislav
Čas čítania
1 minute
Zatiaľ prečítané

Aký prínos má jóga pre naše telo?

máj 09, 2021 - 14:46
Jóga je starodávne cvičenie, prostredníctvom ktorého spájame naše telo s mysľou. Možno by si ani nepovedala aký veľký prínos pre nás má.
Foto: 
pexels.com

Jóga zahŕňa dýchacie cvičenia, meditáciu a pózy podporujúce relaxáciu a zníženie hladiny stresu. Každému z nás pomáha v určitých smeroch, no my sa dnes zameriame na tie, ktoré sú i vedecky podložené.

1. Znižuje stres
Pri slove jóga ti nepochybne okamžite napadne relax, uvoľnenie a pokoj. Samotné cvičenie jógy alebo poprípade jej kombinácia s meditáciou sa preukázala ako účinný bojovník proti stresu, únave a depresii. Štúdia so 131 respondentami po 10-týždňovom praktizovaní jógy preukázala zlepšenie kvality života, duševného zdravia a zníženie stresu. 

2. Zmierňuje úzkosť
Úzkosti trápia veľké percento ľudskej populácie, ktorých počet žiaľbohu narastá. Jóga je jedným zo spôsobov ako ich zvládať. V štúdii sa 34 žien s diagnostikovanou úzkostnou poruchou zúčastňovalo na kurzoch jógy 2x týždenne po dobu dvoch mesiacov. Na konci bola ich hladina úzkosti podstatne nižšia. Hoci nie je úplne jasné ako konkrétne jóga napomáha pri zmierňovaní úzkostí, je pravdepodobné, že ide práve o pocit pokoja, mieru a správnej formy dýchania.

3. Zlepšuje zdravie srdca
Zdravie srdca je neodmysliteľnou položkou v rámci celkového zdravia. Predsa len, jeho funkcia zabezpečuje našu existenciu. Je dokázané, že jóga má schopnosť znižovať hneď niekoľko rizikových faktorov srdcových chorôb. Hlavnou príčinou vzniku infarktu či mŕtvice je vysoký tlak. Preto je nutné udržiavať hladinu krvného tlaku v norme, čo podporuje i toto cvičenie. Štúdia zistila, že účastníci nad 40 rokov, ktorí 5 rokov cvičili jógu mali nižší krvný tlak ako tí, ktorí ju necvičili.

4. Môže znížiť chronické bolesti
Chronické bolesti sú pretrvávajúcim problémom, postihujúcim milióny ľudí po svete bez ohľadu na príčinu. Na základe toho rastie počet výskumov podporujúcich tvrdenie, že jóga rovnako napomáha i zníženiu viacerých druhov chronickej bolesti. V tejto štúdii sa zúčastnilo 42 ľudí so syndrómom karpálneho tunela, ktorí dostali buď zápästnú dlahu alebo im bolo naordinované 8 týždňové cvičenie jógy. Na jej konci sa zistilo, že jóga je pri znižovaní bolesti omnoho účinnejšia ako zápästná dlaha.

V neposlednom rade pomáha zlepšovať rovnováhu, flexibilitu a budovanie svalovej hmoty, keďže pri jednotlivých pozíciách musíme zapájať rôzne svalstvo. Skús si ju zacvičiť aspoň dvakrát do týždňa na pár minút. Sama uvidíš, aké výsledky a benefity ti prinesie.

Zdroj: healthline.com

- - Inzercia - -