Dnes je utorok, 29.november 2022, meniny má: Vratko
Čas čítania
3 minutes
Zatiaľ prečítané

Nabite sa ženskou energiou pri behu

august 22, 2022 - 16:00
Beh nesedí ihneď každému, ale s trochou vôle sa dá časom obľúbiť. Ak budete nasledovať rady odborníkov, môžete z neho vzísť krásna nielen fyzicky, ale odolná aj psychicky. Skrátka staňte sa femme fatal vďaka behu.
Foto: 
shutterstock

Počúvajte svoj vnútorný hlas

Deň začíname plní energie, vysoko motivovaní, pripravení prijať čokoľvek... a potom sa to stane: Zrazu sa cítime unavení a vyčerpaní. Netlačme na seba, tieto veci sa môžu stať – každý deň je iný! Podľa štúdií sú ženy v tempe lepšie ako muži, no aj tak by ste mali počúvať svoj vnútorný hlas. Choďte veci trochu pomalšie, dobre sa vyspite a zajtra bude všetko opäť lepšie.

Cvičte so svojimi priateľmi

Radi sa stretávate s priateľmi na káve? Namiesto toho premýšľajte o tom, že by ste sa dali dokopy a zabehali si alebo si spolu zacvičili s vlastnou váhou. Takto si navzájom pomáhate zostať aktívni. To posilní tímového ducha, pridá ďalšiu motiváciu a zaručí, že prekonáte svoje slabšie ja. Navyše je to skvelý čas na dievčenské rozhovory.

Chráňte svoje kosti

Vedeli ste, že ženy sú náchylnejšie na osteoporózu ako muži? Má to dva dôvody: Po prvé, ženy majú približne o jednu tretinu menej kostnej hmoty ako muži. A po druhé, ženské hormóny hrajú hlavnú úlohu pri úbytku kostnej hmoty. Ako sa pohlavné hormóny s vekom znižujú, ženy môžu stratiť cenné kostné tkanivo. Preto je dôležité začať s ochranou kostí včas. Beh a iné fitness aktivity posilňujú štruktúru kostí. Doprajte svojmu telu dostatok vápnika a vitamínu D. Odporúčané denné množstvo vápnika je 1 000 miligramov. Môžete to dosiahnuť pestrým stravovaním a začlenením nízkotučných mliečnych výrobkov, zelenej zeleniny a orechov do svojho denného jedálneho plánu. Ďalšou skvelou možnosťou je opaľovanie 15 minút denne. Nielenže vám zlepší náladu, ale dodá vášmu telu aj dostatok vitamínu D. Nasajte tie lúče! Daj si zmerať hormóny. Dlhodobý nedostatok estrogénu môže podporovať osteoporózu.

Doprajte si nový pár bežeckých topánok

Ženy potrebujú viac ako len správnu športovú podprsenku. Potrebujú aj iné bežecké topánky ako muži – a to nehovoríme len o inej farbe:) Prečo? My ženy máme užšie chodidlá a menší objem chodidla ako muži. Špeciálna bežecká obuv pre ženy poskytuje vašim nohám optimálnu podporu a ochranu. Získajte dodatočnú silu pre svoj ďalší beh!

Poskytnite telu bielkoviny

Dostatočný príjem bielkovín je nevyhnutný pre silné a štíhle telo. Najlepší spôsob, ako to zabezpečiť, je začleniť bielkoviny do každého jedla. Vďaka tomu sa budete dlhšie cítiť sýti a vašim svalom dodá veľa energie. Dobrými zdrojmi bielkovín sú chudé mäso, nízkotučné mliečne výrobky, ryby, vajcia, tofu a strukoviny ako fazuľa a šošovica. Hľadáte snack plný bielkovín? Skvelou možnosťou sú orechy. Ak ste fyzicky aktívny, mali by ste skonzumovať 1 g bielkovín na kg telesnej hmotnosti denne, aby ste zabezpečili splnenie svojich denných potrieb. Ak chcete budovať svaly, mali by ste konzumovať trochu viac.

Posilnite svaly

Medzi výhody dobre vyvinutých svalov patrí zníženie rizika zranenia, menšia bolesť chrbta a lepšia stabilita. Preto by ste mali doplniť svoj beh tréningom s vlastnou váhou. Nebojte sa, cez noc sa z vás nestane žiaden svalnáč. Ženy majú vo všeobecnosti menej svalovej hmoty ako muži. Čiastočne je to spôsobené ich nižšou hladinou testosterónu.

Dbajte na dostatok železa

Cítite sa niekedy malátne? Príčinou môže byť nedostatok železa. Uistite sa teda, že máte dostatok železa (najmä po menštruácii). Jedzte chudé mäso, strukoviny (ako šošovica), zelenú zeleninu a červené ovocie, aby ste telu dodali železo, ktoré potrebuje. Uvidíte, že únava zmizne rýchlejšie, ako sa objavila. Teraz vám už nič nemôže brániť v tom, aby ste sa stali tou najmocnejšou ženou.

Urobte svojmu telu niečo dobré

Išli ste si zabehať alebo ste cvičili s váhou vlastného tela? Úžasné! Hneď potom doprajte svojmu telu trochu lásky: Domáci kávový peeling vyhladí vašu pokožku a avokádová pleťová maska ​​vám dodá žiarivú pleť. A ako hovorí staré indické príslovie: Človek by mal dať telu niečo pekné, preto v ňom chce žiť duša.

Uvedomte si, aké ste skvelé

Poznáte tajomstvo úspešných žien? Veria v seba. Ak máte (stále) problém to urobiť, zaobstarajte si malý zápisník a zapíšte si krásne motivačné citáty a osobné afirmácie (mantry). My ženy by sme si mali pravidelne opakovať, aké sme skvelé – to nielen zvyšuje náš pocit šťastia, ale hlavne zvyšuje naše sebavedomie.

...a buďte šťastné

Sme presvedčení, že šťastie sa dá naučiť! Prechádzajte životom vedome a s doširoka otvorenými očami. Keď veci nejdú presne podľa plánu, snažte sa to nebrať príliš vážne. Podobne ako si trénujete svaly prostredníctvom tréningu, môžete trénovať aj seba, aby ste boli šťastné. Chcete rýchly záber radosti vo svojom živote? Potom sa smejte! Smiech môže pomôcť vášmu telu uzdraviť sa rýchlejšie, znižuje stresové hormóny a uvoľňuje veľké množstvo „hormónu šťastia“.

- - Inzercia - -