Dnes je piatok, 12.august 2022, meniny má: Darina
Čas čítania
3 minutes
Zatiaľ prečítané

Mladá dizajnérka: V trende sú čoraz viac prírodné materiály

december 07, 2012 - 11:22
Mladá interiérová dizajnérka Jana Cymorková priniesla na Slovensko prestížnu škandinávsku značku interiérových textílií Kinnasand. V rozhovore nám prezradila aj to, čím je táto značka originálna.
Foto: 

Janka, si mladá dizajnérka a autorka mnohých úspešných projektov, ktoré dokazujú, že bývať sa dá aj inak ako „obyčajne“. V čom je tvoj recept ako zaujať?
Základom je správne odhadnúť potreby klienta a následne voľbou jednotlivých interiérových prvkov, farieb a materiálov preniesť jeho osobnosť do samotného návrhu jeho budúceho interiéru.

Čo musí spĺňať interiér, aby si povedala, že je štýlový, originálny a trendy?
Keďže milujem prírodu a prírodné materiály, pre mňa štýlový a trendy interiér by mal mať určite takýto naturálny look. Milujem jednoduché funkčné veci, ale s originálnym detailom. Mám rada kontrasty vo farbách, tvaroch, štýloch jednotlivých prvkov – bavia ma rôzne nečakané kombinácie, ktoré do interiéru vnesú energiu.

Nedávno si predstavila na slovenskom trhu neznámu, v zahraničí však prestížnu škandinávsku značku interiérových textílií. Čím ťa táto značka oslovila?
Interiérové textílie, koberce a tapety značky Kinnasand, ktoré prezentujem v mojom štúdiu ma očarili svojou originalitou, ľahkosťou, nadčasovosťou, inovatívnym prístupom pri výbere materiálov aj samotných výrobných procesov. Značka Kinnasand je zaujímavá aj tým, že nediktuje a „nezväzuje ruky“, ale dizajnérom a architektom ponúka priestor na kreativitu – môžu realizovať vlastné návrhy textílií a kobercov pre svoje projekty. Takto môže architekt reflektovať na individuálne požiadavky zákazníka, transformovať ich do interiérových textílií a vytvárať originálne riešenia.



Vieme už, čím táto škandinávska značka oslovila teba ako dizajnérku. Čím však jej produkty zaujmú budúcich majiteľov? Prečo by sa mali rozhodnúť práve pre ne?
Myslím, že zaujmú práve tým, že sú úplne iné a originálne, ale zároveň aj jednoduché a štýlovo čisté, v duchu inovatívneho škandinávskeho dizajnu. Rovnako tiež aj svojou kvalitou a precíznym spracovaním. Sú určené pre klientov, ktorí hľadajú niečo nové, iné, nezvyčajné.

Poďme si trochu priblížiť, ako funguješ v práci. Môžeme si to predstaviť tak, že klient si kúpi byt, ukáže ti ho, opíše ti zhruba svoje predstavy a následne sa už v dohodnutom termíne vráti do „hotového“?
V podstate je to možné, ak klient plne dôveruje a stotožňuje sa s mojimi predstavami tvorby interiéru. Väčšinou však samotnému návrhu a realizácii interiéru predchádzajú viaceré stretnutia s klientom, na ktorých sa snažím zistiť čo najviac informácií o jeho predstavách, požiadavkách a funkciách riešeného interiéru. Potrebujem tiež spoznať možnosti a limity daného priestoru. Okrem návrhárskej a poradenskej činnosti svojím klientom ponúkam aj samotnú realizáciu interiéru – čo im podľa mňa v dnešnej rýchlej dobe ušetrí mnoho času.

Aké sú aktuálne módne trendy a farby v bytovom dizajne?
V trende sú čoraz viac prírodné materiály, stále aktuálne sú aj prvky v štýle vintage a pod. Nerada však hovorím o trendoch, keďže interiér nie je vec – teda vo väčšine prípadov, ktorú v ďalšej sezóne vymeníme. Pri zariaďovaní by sme sa mali držať toho, k čomu inklinujeme – každý podvedome cíti, aké prostredie, farby atď. mu vyhovujú a kde sa cíti dobre. Samozrejme, nie každý si toto vie predstaviť a následne esteticky aj funkčne správne nakombinovať. Stačí však osloviť šikovného dizajnéra. (smiech)

Módne maniačky milujú topánky a kabelky, čo najviac imponuje interiérovým dizajnérkam? Bez akého kúsku si ty nevieš predstaviť byt, resp. dom?
Ja si napríklad neviem predstaviť bytový interiér bez sedačky, kde je množstvo nádherných a originálnych vankúšov.

Ak sa niekto prihlási do Superstar, je bežné, že sa ho novinári pýtajú na spevácky vzor. Je to tak aj v bytovom dizajne? Alebo ide o absolútnu originalitu?
V dizajne i architektúre je mnoho osobností, ktoré ma inšpirujú. Spomeniem napríklad meno Oki Sato a Nendo, ktorí ma vedia vždy pobaviť svojím hravým prístupom v ich interiérovej tvorbe, ako aj v produktovom dizajne –  je to vždy hravé, svieže a popri tom čisté, a najmä ľudské.

Autor: RED
Foto: archív J. C.
 

- - Inzercia - -